مدیر کل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: منتظر مصوبه سازمان ملی زمین و مسکن برای حل مشکل زیر ساخت‌های عظیمیه هستیم.

 هاشمی، مدیر کل راه و شهرسازی استان در جلسه کارگروه نظارت و پیگیری حقوق عامه گفت: مکاتبات و جلساتی با سازمان ملی زمین و مسکن و استاندار قزوین انجام شده است و منتظر مصوبه سازمان ملی زمین و مسکن هستیم تا زیرساخت‌های عظیمیه را احداث کنیم.

هاشمی افزود: هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه احداث زیرساخت‌های شهرک عظیمیه است و منتظر ابلاغ نظر شورای ملی زمین و مسکن برای حل این موضوع هستیم.

رجحانی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار هم گفت: بیش از ۸ ماه برای حل مشکل اراضی عظیمیه تلاش کردیم و محصول این تلاش ها، برگزاری جلسه‌ای با حضور استاندار و معاون وزیر راه و شهرسازی در تهران بود و پس از اخذ مصوبه، برای تامین مالی اراضی عطیمیه و باغ عمران اقدام می‌کنیم.

وی افزود: حدود دو ماه پیش شرکت‌های پیمانکار اسناد احداث زیرساخت‌ها در شهرک عظیمیه را به راه و شهرسازی ارائه کرده اند و پس از آن برای انجام مناقصه اقدام می‌کنیم.

رجحانی اظهار امیدواری کرد: تا یک ماه آینده مناقصه برگزار و پیمانکار انتخاب شود و کار اجرای عملیات عمرانی زیرساخت‌های عظیمیه آغاز شود.

وی افزود: برای حل مساله عظیمیه تلاش می‌کنیم معضلات این منطقه مانند اسماعیل آباد هم حل و فصل شود و مالکان برای توافق حضور پیدا کنند.

رجحانی گفت: بودجه کمی از مصوبات سفر رئیس جمهور به باغ عمران اختصاص یافت و مناطقی که ساخت و ساز شده و ساکنین در آن حضور دارند در اولویت قرار دارد و سایر نقاط این منطقه هم به ترتیب اولویت در دستور کار قرارمی گیرد.

فولیان معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری هم گفت: ترک فعل برخی از مدیران باعث ایجاد نارضایتی در مردم و تشکیل پرونده‌های گسترده در دستگاه قضایی شده است.

فولیان افزود: دستگاه‌های اجرایی اگر به وظایف شان به خوبی عمل‌کنند شاهد ترک فعل و ایجاد نارضایتی در میان مردم و تشکیل پرونده‌های قضایی نخواهیم بود.

وی اضافه کرد: هر‌کجا مسئولان صادقانه، شجاعانه و مدبرانه تصمیم گیری کردند شاهد کاهش نقض حقوق عامه و افزایش رضایت مردمی هستیم.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گفت: بر اساس دستور رئیس قوه قضاییه، دادگستری‌های استان‌ها باید به صورت جدی بر موضوع حقوق عامه نظارت کنند و مدیرانی که ترک فعل کرده اند باید تحت تعقیب قضایی قرار بگیرند.

وی افزود: هدف اصلی دستگاه قضایی رویکرد صیانتی و پیشگیرانه از رعایت حقوق عامه و ایجاد رضایت در میان مردم است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گفت: قریب به ۳۰ سال است که مسئولان پای امضای قراردادشان برای واگذاری اراضی عظیمیه نیستند و بر اساس دستور رئیس کل دادگستری به دستگاه‌های اجرایی فرصت داده شد تا به تعهداتشان عمل کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار