مدیرعامل شرکت توزیع برق ایلام گفت: نیروگاه‌های برق این استان هم‌اکنون ظرفیت تولید به میزان ۷۸۰ مگاوات را دارند.

ولی الله ناصری، مدیرعامل شرکت توزیع برق ایلام گفت: بزرگ‌ترین نیروگاه تولید برق در استان متعلق به نیروگاه سد سیمره است که با ظرفیت ۴۸۰ مگاوات در حال فعالیت است و با توجه به کاهش نزولات آسمانی تلاش شد تعادلی بین تولید برق و تامین آب در ایام پیک بار مصرف بوجود آید.

وی افزود: نیروگاه‌های مقیاس کوچک نیز در استان ایلام شامل نیروگاه پالایشگاه گاز به ظرفیت ۷۵ مگاوات و نیروگاه مجتمع پتروشیمی به ظرفیت ۷۵ مگاوات نیز در جهت تامین برق مورد نیاز استان فعال است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق ایلام مطرح کرد: نیروگاه صبا دهلران با ظرفیت تولید ۱۵۰ مگاوات امسال به بهره‌برداری خواهد رسید که با افتتاح آن ظرفیت تولید مجموع نیروگاه‌های استان به ۷۸۰ مگاوات می‌رسد.

ناصری بیان کرد: فعالیت نیروگاه‌های برق استان لزوما بطور همزمان نیست و بسته به شرایط شبکه سراسری و میزان نیاز به برق وارد مدار می‌شوند.

وی اظهار کرد: دولت برای مدیریت مصرف در حوزه ادارات با نصب کنتور‌های هوشمند به صورت لحظه‌ای و هر ۱۵ دقیقه یکبار مصرف مشترکان را پایش می‌کند که در صورت مصرف بالا و خارج از الگو تذکرات لازم به دستگاه‌های متخلف داده می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع برق ایلام گفت: بکارگیری دیزل ژنراتور‌ها نیز از دیگر اقدامات شرکت توزیع برق استان برای مدیریت پیک بار مصرف در تابستان امسال در حوزه ادارات و صنایع بود بطوریکه با سرویس و نگهداری و وارد مدار شدن این دیزل ژنراتور‌ها از ساعت ۱۱ تا ۱۴ کمک مناسبی به کاهش بار مصرف دستگاه‌های اجرایی شد.

ناصری ادامه داد: مطابق برنامه‌ریزی‌ها قرار بود در شرکت‌های زیرمجموعه وزارت نیرو کاهش ۴۰ درصدی مصرف در ساعات اداری و ۷۰ درصدی در خارج از ساعات اداری را شاهد باشیم و در سایر ارگان‌ها نیز کاهش ۳۰ و ۶۰ درصدی پیش‌بینی شده بود که با همکاری دستگاه‌های اجرایی مختلف این برنامه نیز تا حد زیادی محقق شد.

وی همچنین جابجایی ساعت کاری ادارات و تعطیلی آن‌ها در ساعت ۱۳:۳۰ را از دیگر اقدامات موثر برای کنترل پیک بار در تابستان امسال عنوان کرد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق ایلام بیان کرد: وزارت نیرو برنامه‌ریزی برای تامین برق ایام پیک بار را از زمستان سال گذشته آغاز کرد بطوریکه فرآیند تعمیر و نگهداری نیروگاه‌ها قبل از شروع فصل گرما به پایان رسید و با آمادگی بسیار خوبی به استقبال پیک بار مصرف رفتیم که همین عامل باعث شد امسال با خاموشی در فصل تابستان مواجه نباشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.