معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان گفت: جشنواره کدو در روستای تفریجان به مدت ۳ روز برگزار می‌شود.

علی خاکسار معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان گفت: جشنواره کدو با غذا‌های محلی و محصولات روستایی در تفریجان از توابع شهرستان همدان با هدف آشنایی با محصولات بومی و ارگانیک برگزار خواهد شد.

او با اشاره به اینکه در جشنواره کدوی تفریجان، اهالی روستا کدو‌های کاشت زمین‌های زراعتی خود را برای نمایش و فروش به مردم عرضه می‌کنند، گفت: مربای کدو حلوایی، آش کدو و انواع دسر از جمله خوراکی‌هایی است که با کدو درست می‌شود، در این جشنواره در معرض دید و عرضه قرار خواهند گرفت.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان با بیان اینکه جشنواره کدو در روستای تفریجان به مدت ۳ روز برگزار خواهد شد، گفت: این جشنواره سال گذشته در بهمن ماه برگزار شد.

خاکسار افزود: همچنین امسال جشنواره گلرنگ در کبودراهنگ، جشنواره شیره پزی در ملایر، جشنواره گردو و بادام در روستای علی آباد دمق ملایر، جشنواره ترشیجات و شوریجات در سامن، جشنواره گردو در تویسرکان، جشنواره آلو روستای ملحمدره و جشنواره‌ای در راستای شکرگزاری محصولات کشاورزی در روستای سنقر آباد درگزین برگزار شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۰ ۲۲ آبان ۱۴۰۱
اینکه همان هالووین است