استاندار سیستان و بلوچستان گفت: فرهنگ، زیربنای همه مسائل از جمله توسعه است.

حسین مدرس خیابانی در نشست مشترک با مدیر کل، معاونین و مسئول حراست اداره کل تبلیغات اسلامی استان با تاکید بر ارتباط گیری بیش از پیش این اداره کل با استانداری و سایر دستگاه ها، از عدم توجه و اهمیت نداشتن حوزه فرهنگ، در امورات دستگاه‌ها و نهاد‌ها ابراز تاسف کرد و گفت: کار فرهنگی زیربنایی و بسیار حوزه پیچیده‌ای است.

خیابانی در ادامه افزود: زیرمجموعه‌های زیادی در ذیل معاونت‌های اداره کل تبلیغات اسلامی درحال فعالیت هستند، کار در این حوزه بسیار سخت و پیچیدگی‌های خاص خود را دارد و به مثل سایر حوزه‌ها شاخص اندازه گیری ندارد و اثربخشی آن در کنار هزینه‌های بسیار، بسیار کند است.

وی بر انجام برنامه‌ها به صورت مشارکتی با بهره گیری از ظرفیت مردمی و سایر دستگاه‌ها برای رسیدن به حصول نتیجه بهتر تاکید کرد و گفت: در حوزه فرهنگی بدون هزینه نمی‌توان کار کرد، تمام تلاش باید برای بودجه گیری به صورت ملی باشد در استان نیز در حد توان در خدمتتان خواهیم بود.

مدرس خیابانی در پیشنهادی گفت: باید کار فرهنگی را به صورت جهاد فرهنگی و مشارکت گیری از همه دستگاه‌ها و نهاد‌ها و اقشار مختلف مردم اقدام کنیم تا به نتیجه دلخواه برسیم، قبول دارم که خیلی از دستگاه‌ها درمدیریت بودجه اندکی که در اختیارشان قرار می‌گیرد دچار مشکل هستند و نمی‌توانند تمام برنامه‌ها و اولویت‌های خود را پوشش دهند، اما در حوزه فرهنگی باید جایگاه و اهمیت آن برای همگان تبیین و پس از آن مشارکت گیری و اقدام به اجرای برنامه کرد.

نماینده عالی دولت در استان سیستان و بلوچستان تاکید کرد: بنده معتقدم کار فرهنگی از اوجب واجبات است و حتی از کار‌های زیربنایی به مثل راه هم مهمتر بوده و فعالیت امروز ما برای نسل‌های آینده ملموس است.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته با توجه به اولویتی که در سیستان و بلوچستان داشتیم، ۶۹ درصد بودجه استانی را برای بخش راه و آب صرف کردیم و مابقی اعتبارات تخصیصی را در بین دستگاه‌ها و شهرستان‌ها تقسیم کردیم.

وی با اشاره به اینکه در گذشته طرح بود و، اما به دلیل عدم اجرایی شدن آن برای هیچ کس فعالیت‌ها ملموس نبود، سعی کردیم از زمانی که در استان فعالیتمان را آغاز کردیم طرح‌ها را به مرحله اجرا برسانیم که نمونه بارز آن آغاز طرح انتقال آب دریای عمان به استان و بهره گیری از آب چاه ژرف برای مصرف مردم برخی از مردم سیستان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار