۳۵ پروانه ساخت تجهیزات پزشکی مصرفی یا غیرسرمایه‌ای از ابتدای امسال تاکنون در قزوین صادر شده است.

طاهره دینکانی رییس اداره نظارت بر ارزیابی تجهیزات پزشکی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی قزوین گفت: ۳۵ پروانه ساخت تجهیزات پزشکی مصرفی یا غیرسرمایه‌ای از ابتدای امسال تاکنون در قزوین صادر شده است و از جمله این تجهیزات پزشکی مصرفی که از سوی بخش خصوصی تولید می‌شود می‌توان به انواع ماسک طبی و گاز‌های طبی، سرنگ، پد چشم استریل، دستکش‌های معاینه، کاور‌های یک بار مصرف، دماسنج، چسب زخم، چسب بخیه و اکسیژن ساز خانگی اشاره کرد.

 دینکانی افزود: پروانه انواع تجهیزات پزشکی مصرفی یا غیرسرمایه‌ای در سطوح ریسک A و B از سوی ادارات نظارت بر ارزیابی تجهیزات پزشکی معاونت غذا و دارو دانشگاه‌های علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی صادر می‌شود.

رییس اداره نظارت بر ارزیابی تجهیزات پزشکی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی قزوین خاطرنشان کرد: تولید تجهیزات پزشکی مصرفی و غیرسرمایه‌ای باید براساس ضوابط و استاندارد‌های تعیین شده باشد تا سلامت بیماران و کادر درمان را با مخاطره روبرو نکند.

این مسئول با بیان اینکه نظارت بر اصالت و کیفیت تجهیزات پزشکی مورد استفاده در مراکز درمانی نیز از سوی این بخش به انجام می‌رسد، از شهروندان خواست تا در صورت مشاهده هرگونه تخلف در این رابطه یا اعلام شکایت با سامانه ۱۹۰ تماس بگیرند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.