رای گیری انتخابات میان دوره‌ای کنگره آمریکا در شماری از ایالت‌های این کشور آغاز شد.

 رای گیری انتخابات میان دوره‌ای کنگره آمریکا در شماری از ایالت‌های شرقی این کشور آغاز شد.

به گزارش الجزیره، با وجود تبلیغ درباره در خطر بودن دموکراسی در آمریکا، اکثر رای دهندگان آمریکایی، اقتصاد را مسئله‌ای مهم و تاثیرگذار در انتخابات میان دوره‌ای می‌دانند.

انتخابات میان‌دوره‌ای ۲۰۲۲ آمریکا -که از گران‌ترین رقابت‌های غیر ریاست‌ جمهوری در تاریخ است- در حالی برگزار می‌شود که رای‌دهندگان متفاوت آمریکایی درباره مسیر پیش روی این کشور نگرانند.

رقابت‌های انتخاباتی امسال باعث تشدید تنفر حزبی در سطوح مختلف در سراسر آمریکا شده است و نگرانی را در مورد چشم‌انداز تنش‌های سیاسی بیشتر و حتی خشونت‌ها در این کشور موجب شده که نشان‌دهنده معضل دموکراتیک این کشور است.

کنگره آمریکا

پس از یک دوره مبارزات انتخاباتی طولانی و پر هرج و مرج، بالاخره روز انتخابات فرا رسید. نتیجه این انتخابات می‌تواند توازن قوا را در کنگره تغییر دهد و سرنوشت دستور کار بایدن و همچنین قوانین مربوط به سقط جنین، مهاجرت و جرم و جنایت را تعیین کند.

نمایندگان کنگره آمریکا هر دو سال یکبار انتخاب می‌شوند و دوره فعالیت هر سناتور نیز ۶ سال است. به همین دلیل قرار است بار دیگر سرنوشت ۴۳۵ کرسی مجلس نمایندگان و همچنین ۳۵ کرسی مجلس سنا (یک سوم از ۱۰۰ کرسی‌های سنا) به رای مردم گذاشته شود.

آمریکا

منتخبان جدید نیز از ۳ ژانویه ۲۰۲۳ میلادی دوره کاری خود را آغاز خواهند کرد.

در انتخابات ۸ نوامبر، فرمانداران ۳۶ ایالت از ۵۰ ایالت آمریکا و همچنین برخی از اعضای شوراهای محلی نیز انتخاب خواهند شد؛ یعنی افرادی که قدرت قابل توجهی در تصمیم گیری و قانونگذاری‌های ایالتی مثلا در موضوعاتی همچون سقط جنین و مقررات زیست محیطی دارند.

بر اساس آخرین نظرسنجی‌ها، حزب جمهوری‌خواه شانس خوبی برای کسب دست‌کم ۱۰ تا ۲۵ کرسی بیشتر در مجلس نمایندگان دارد؛ رقمی کافی برای اینکه بتواند اکثریت را در این مجلس در اختیار بگیرد.

کنگره آمریکا

اگرچه نظرسنجی‌های مختلف درباره سرنوشت سنا در این انتخابات نتایج متفاوتی را منتشر کرده‌اند، اما در مجموع پیش‌بینی می شود که در آنجا هم جمهوری‌خواهان به برتری برسند.

انتخابات میان‌ دوره‌ای کنگره که دو سال پس از انتخابات ریاست جمهوری برگزار می‌شود را می‌توان نوعی «همه‌پرسی در مورد ساکنان کاخ سفید» دانست که در جریان آن و با رای و نظر مردم، یا موقعیت رئیس جمهور مستحکم می‌شود و یا کفه ترازو به سمت حزب رقیب سنگین‌تر می‌گردد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۰ ۲۰ آبان ۱۴۰۱
چرا در آمریکا فقط دو حیوان ( خر و فیل ) وجود دارد ؟ مگر راسوی بد بو و انواع مار ها را ندارند؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۱ ۱۷ آبان ۱۴۰۱
شتر در خواب بیند پنبه دانه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۰ ۱۷ آبان ۱۴۰۱
آخر انتخابات شان ان شالله درگیر تقلب خواهد شد یک دفعه در ایران این تقلب را سال ۸۸ فتنه کردند حالا تمام انتخاباتشان درگیر مسئله تقلب میشود الحمدالله
آخرین اخبار