معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه گفت : ۱۲ درصد زوج‌های نابارور کرمانشاهی ناباروری اولیه دارند.

ابراهیم شکیبا معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه گفت : جوانی جمعیت از موضوعاتی است که در کشور و استان کرمانشاه باید به آن پرداخته شود، زیرا تأثیرات مهمی در آینده کشور دارد.

وی افزود: ازدواج در سنین بالا و افزایش طلاق در کاهش نرخ رشد جمعیت نقش مهمی دارد و این موارد هم ارتباط مستقیمی با مسائل اجتماعی و فرهنگی دارند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه تصریح کرد: ۱۰.۴۶ درصد کشور ما را جمعیت پیر و سالخورده تشکیل می‌دهد و اگر تا سال ۱۴۳۰ به همین منوال پیش برویم به ۲۶ درصد می‌رسد.

شکیبا بیان کرد: جوانی جمعیت برای هر کشوری یک اقتدار است و سرعت کاهش جمعیت در کشور ما بیشتر از دیگر کشور‌های منطقه و جهان است.

وی تاکید کرد: در استان کرمانشاه در نرخ باروری شرایط مطلوبی ندارد و نیازمند آن است که برای آن برنامه‌ریزی ویژه داشته باشیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه با اشاره به شناسایی سه هزار و ۲۲۴ زوج نابارور در استان، گفت: هم اکنون یک مرکز ناباروری در بیمارستان معتضدی کرمانشاه دایر است و ساخت مرکز دوم نیز در دستور کار دانشگاه علوم پزشکی قرار دارد.

شکیبا خاطر نشان کرد: ۱۲ درصد زوج‌های نابارور کرمانشاهی ناباروری اولیه و ۱۵ درصد آنان نیز ناباروری ثانویه دارد که تلاش می‌شود با انجام اقدامات درمانی صاحب فرزند شوند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.