مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان سیستان و بلوچستان گفت:تا کنون ۱۲۲ هزار واحد مسکن در روستا‌های استان مقاوم سازی شده اند.

بیک مداح مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان سیستان و بلوچستان در آستانه هفته پدافند غیر عامل با بیان اهمیت اجرای دقیق ضوابط اجرایی آیین نامه ملی ساختمان در سازه‌های بتنی، فولادی و بنایی گفت: هرگز نباید در کار‌های عمرانی، استاندارد‌ها و ضوابط فنی و کیفیت فدای سرعت عمل شود. 

وی افزود: استفاده از مصالح باید به سمت مصالح مرغوب و با کیفیت و در عین حال مصالح خوب و در دسترس برود و اکثر ساختمان‌های موجود در کشور به ویژه در شهر‌های کوچک، بخش ها، روستا‌ها و در بافت‌های فرسوده و قدیمی کلان شهر‌ها از نوع مصالح بنایی است.

بیک مداح با بیان اینکه غالب سازه‌ها در بخش روستایی، از مصالح بنایی ست که همین امر موجب آسیب پذیری و خسارات شدید در مناطق روستایی در هنگام بروز بلایای طبیعی میشود افزود: تا کنون ۱۲۲ هزار واحد مسکنی در روستا‌های استان مقاوم سازی شده اند.

وی در ادامه بر اجرای برنامه ملی مقاوم سازی و برپایی جشن مقاوم سازی واحد‌های روستایی کشور تا سال ۱۴۱۰ تاکید کرد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان سیستان و بلوچستان گفت: سرمایه گذاری در نیروی انسانی، و گسترش دانش پدافندی از طریق برگزاری دوره‌های تخصصی پدافند غیرعامل و تربیت نیرو‌ی انسانی و ناظرین آگاه را سیاست کلی بنیاد مسکن خواند و گفت تا کنون هزار و ۵۰۰ نفر ساعت آموزشی در زمینه پدافند غیرعامل برگزار شده است

وی گفت: بنا‌ها و ساختمان‌هایی که به صورت انبوه و در قالب طرح‌های تامین مسکن ملی و نهضت ملی ساخته می‌شوند باید شرایط مقاومت در شرایط بحرانی را داشته باشند و بنیاد مسکن با رعایت همه الزامات فنی و مهندسی دراین راه کوشیده است تا طرح‌های عمرانی و تامین مسکن متناسب با شرایط پدافند غیر عامل باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار