مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سیستان وبلوچستان بر ملاحظات پدافندی در تهیه و اجرای طرح‌های هادی تاکید کرد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان به مناسبت هفته پدافند غیر عامل با بیان اهمیت اجرای دقیق ضوابط اجرایی آیین نامه ملی ساختمان در سازه‌های بتنی، فولادی و بنایی گفت: هرگز نباید در کار‌های عمرانی، استاندارد‌ها و ضوابط فنی و کیفیت فدای سرعت عمل گردد.

بیک مداح گفت: استفاده از مصالح باید به سمت مصالح مرغوب و با کیفیت و در عین حال مصالح خوب و در دسترس برود و اکثر ساختمان‌های موجود در کشور به ویژه در شهر‌های کوچک، بخش ها، روستا‌ها و در بافت‌های فرسوده و قدیمی کلان شهر‌ها از نوع مصالح بنایی است.

وی بیان کرد: غالب سازه‌ها در بخش روستایی، از مصالح بنایی است که همین امر موجب آسیب پذیری و خسارات شدید در مناطق روستایی در هنگام بروز بلایای طبیعی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تا کنون ۱۲۲ هزار واحد مسکونی در روستا‌های استان مقاوم سازی شده اند، بار دیگر بر اجرای برنامه ملی مقاوم سازی و برپایی جشن مقاوم سازی کلیه واحد‌های روستایی کشور تا سال ۱۴۱۰ تاکید کرد.

وی سرمایه گذاری در نیروی انسانی، و گسترش دانش پدافندی از طریق برگزاری دوره‌های تخصصی پدافند غیرعامل و تربیت نیرو‌ی انسانی و ناظرین آگاه را سیاست کلی بنیاد مسکن خواند و گفت تا کنون ۱۵۰۰ نفر ساعت آموزشی در زمینه پدافند غیرعامل برگزار شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن سیستان و بلوچستان در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر هفته پدافند غیرعامل به عنوان فرصتی برای برنامه ریزی برای دفع مخاطرات گفت: طرح‌های تامین مسکن مبتنی بر کاهش آسیب پذیری و بازدارندگی است و این طرح‌ها باید با مبنای پدافند غیر عامل سازگاری داشته باشند.

وی همچنین توجه به رعایت ملاحظات پدافندی در تهیه و اجرای طرح‌های هادی از جملع توجه به اصول مکانیابی، دسترسی به را‌ها و امکانات زیربنیایی آب و برق و رعایت حرائم سیلاب و رودخانه‌ها و گسل‌ها را بسیار با اهمیت خواند.

بیک مداح ادامه داد: پدافند غیر عامل، مجموعه اقدامات غیر نظامی است که باعث افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب پذیری، تداوم فعالیت‌های ضروری، ارتقای پایداری ملی و تسهیل مدیریت بحران در برابر تهدیدات و اقدامات می‌شود و بنیاد مسکن در این حوزه باید آمادگی کامل داشته باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار