مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان از آغاز بارگیری محموله ۲۸ هزار و ۵۰۰ تنی کنسانتره روی برای صادرات به کشور چین خبر داد.

حمیدرضا محمدحسینی گفت:در راستای حمایت از تولید کنندگان داخلی و ارز آوری غیرنفتی، بارگیری محموله ۲۸ هزار و ۵۰۰ تنی کنسانتره روی تولیدی صنایع معدنی و صنعتی استان هرمزگان به مقصد کشور چین در بندر شهید باهنر بندرعباس آغاز شده است.

محمدحسینی گفت: این محموله به وسیله یک فروند کشتی تا حدود ۲۰ دیگر به کشور چین می‌رسد.

او گفت: کنسانتره روی برای تولید ورق‌های گالوانیزه، آبکاری الکتریکی فلز‌ها و صنایع پزشکی به کار می‌رود.

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان افزایش صادرات و درآمد‌های ارزی غیرنفتی را گام موثری در راستای حمایت از تولیدکنندگان داخلی در شرایط تحریم دانست و گفت: ورود کشتی‌های تناژ بالا و بارگیری کالای صادراتی که به دست توانمند تولیدکنندگان کشور تولید می‌شود، به منظور راهیابی به بازار‌های جهانی از اهمیت بالایی برخوردار است.

محمدحسینی گفت: بندر شهید باهنر در راستای حمایت از تولیدکنندگان داخلی و نیز تمرکز بر رونق صادرات غیرنفتی و همچنین افزایش درآمد‌های ارزی کشور در شرایط تحریم، با برنامه‌ریزی دقیق و مدون گام‌های موثری در توسعه بارگیری و صادرات کالا‌های با ارزش افزوده بالا برداشته است.

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان گفت: بندر شهید باهنر با دارا بودن زیر ساخت‌های مناسب از جمله امکان پهلودهی کشتی‌های با آبخور بالا نقش مهمی در رونق اقتصادی دریا محور ایفا می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.