دولت سوریه به دنبال اعلام پایان شرایط جنگی در ریف دمشق است.

دولت سوریه با تاکید بر ضرورت اجرای برنامه‌های آشتی محلی، درنظر دارد پایان شرایط جنگی در حومه پایتخت، منطقه معروف به استان ریف دمشق را اعلام کند.

این روز‌ها شهر دوما مرکز منطقه غوطه در حومه دمشق، شاهد اجرای برنامه آشتی محلی و بازگشت مردم است. شهر دوما که در ۲۰ کیلومتری شمال شرق شهر دمشق واقع است، مرکز گروه‌های تروریستی مسلح و در اشغال گروهک معروف به جیش الاسلام به سرکردگی زهران علوش بود.

حالا مردم از طریق برنامه‌های آشتی محلی از گروه‌های تروریستی اعلام برائت می‌کنند و کسانی که به نوعی با آن‌ها در ارتباط بودند، اعلام ندامت می‌کنند.

به همین دلیل جوانان زیادی خودشان را به دستگاه‌های دولتی معرفی کردند تا به لحاظ قانونی به اوضاع آنان رسیدگی شود و بتوانند بدون دغدغه زندگی عادی خود را ادامه دهند.

هشام المماء شهردار شهر دمشق می‌گوید، هدف این است که زندگی در این منطقه به حالت عادی بازگردد. محمد کبتول نماینده مردم شهر دوما در مجلس سوریه از دوستان سوریه به ویژه به ویژه ایران اسلامی که در سخت‌ترین شرایط در کنار ما ایستاده اند و به کمک مردم گرفتار تروریست‌ها، قدردانی کرد.

منطقه دوما در فروردین سال ۱۳۹۷ با همت جوانان مدافع حرم و رزمندگان محور مقاومت از ایران تا لبنان، از چنگ تروریست‌ها آزاد شد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار