سرپرست واحد برنامه‌ریزی جذب اهداکنندگان انتقال خون خراسان رضوی گفت: در فصل پاییز ذخایر خونی به دلیل پایین بودن میزان مراجعان به پایگاه‌های انتقال خون خراسان رضوی با کاهش مواجه است.

محمد شریف الحسینی سرپرست واحد برنامه‌ریزی جذب اهداکنندگان اداره کل انتقال خون خراسان رضوی گفت: افزایش مشغله مردم با بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها و همچنین شیوع بیماری‌های فصلی از علل کاهش چشمگیر میزان مراجعان به پایگاه‌های انتقال  خون خراسان رضوی به شمار می‌رود.

او افزود: از آن جا که باید ذخایر خونی کفایت ١٠ روزه را دارا باشند تا هیچ زائر و مجاوری به علت کمبود خون و یا فراورده‌های خونی در خراسان رضوی با مشکل مواجه نشود، اکنون ذخایر انتقال خون استان با کاهش مواجه است که همراهی مردم در تمامی گروه‌های خونی را می‌طلبد.

  سرپرست واحد برنامه‌ریزی جذب اهداکنندگان اداره کل انتقال خون خراسان رضوی ادامه داد: همانطور که بار‌ها تاکید شده است، ویروس کرونا از طریق اهدای خون منتقل نمی‌شود و از سوی دیگر پایگاه‌های انتقال خون محل رفت و آمد افراد سالم جامعه هستند و دستورالعمل‌های بهداشتی با نهایت دقت در این پایگاه‌ها رعایت شده است.

شریف الحسینی بیان کرد: تمامی پایگاه‌های انتقال خون استان در شیفت صبح از ساعت ٠٧:٤٥ تا ١٣ و پایگاه فنی مرکزی امام رضا (ع) در خیابان دانشگاه در شیفت عصر از ساعت ١٣:٣٠ تا ١٨:٤٥ نیز فعال و پذیرای اهداکنندگان خون است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.