امروز همزمان با شهادت امام رضا (ع) و آخرین روز از "پویش نذر خون حسینی (ع) - اهدای خون آگاهانه" سه پایگاه اهدای خون در مشهد فعال است.

محمد شریف الحسینی  مسئول اداره روابط عمومی انتقال خون استان خراسان رضوی گفت: ۲ پایگاه ثابت  اهدای خون و یک پایگاه سیار امروز فعالیت می کنند.

او افزود: پایگاه اهدای خون امام رضا (ع) در میدان شریعتی و پایگاه اهدای خون امید در خیابان آیت‌الله شیرازی و پایگاه تیم سیاری در مسجد رانندگان واقع در خیابان امام رضا در شیفت صبح از ساعت ۸ تا ١٣ و شیفت عصر از ساعت ١٥ تا ١٩ آماده خدمت رسانی به زائران و مجاوران در مشهد است.

مسئول اداره روابط عمومی انتقال خون استان خراسان رضوی  ادامه داد: طی چند روز اخیر با توجه به حضور میلیونی زائران در دهه پایانی ماه صفر و افزایش اقدامات درمانی و اعمال جراحی، وضعیت ذخایر خونی استان خراسان رضوی از وضعیت سبز به آبی نزول یافته است، لذا حفظ و ترمیم ذخایر خونی، نیازمند مشارکت مردم در اهدای خون است.

شریف الحسینی بیان کرد: زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی برای مشارکت در پویش نذر خون حسینی و ادای نذر خون خود می‌توانند به پایگاه‌های اهدای خون معرفی شده همگام با آخرین روز از این پویش مراجعه کنند.

او تصریح کرد: پویش نذر خون حسینی (ع) - اهدای خون آگاهانه از ابتدای ماه محرم آغاز شده است و تا پایان ماه صفر ادامه دارد.

هم‌اکنون ۱۳ پایگاه انتقال خون در مشهد و دیگر شهر‌های خراسان رضوی فعالیت دارند که از این تعداد ۶ پایگاه امام رضا (ع)، شهید سلیمانی، شهید کریمی، سناباد، امید و مهر در مشهد و پنج پایگاه در شهر‌های سبزوار، تربت‌حیدریه، نیشابور، قوچان و گناباد استقرار دارند و ۲ مرکز اهدای خون نیز در شهرستان‌های تربت‌جام و کاشمر فعال است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.