۴۲۱ دانشجوی غیرایرانی از ۱۰ کشور جهان در دانشگاه علوم پزشکی مشهد تحصیل می‌کنند.

مدیر امور آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در مراسم جشن آغاز سال تحصیلی دانشجویان غیرایرانی این دانشگاه گفت: این دانشجویان غیر ایرانی از کشورهایی، چون لبنان، افعانستان، عراق، سوریه، یمن، تاجیکستان، اندونزی، انگلیس، کانادا و بلژیک در این دانشگاه تحصیل می‌کنند.

حسن قوامی افزود: دانشجویان غیر ایرانی در رشته‌های پزشکی، پیراپزشکی، دندانپزشکی، بهداشت، داروسازی، پرستاری و مامایی در حال تحصیل هستند.

وی گفت: در میان ۱۰ کشور عنوان شده افغانستان، عراق و لبنان بیشترین دانشجوی غیر ایرانی را در دانشگاه علوم پزشکی مشهد دارند.

تعرفه خدمات خوابگاهی و تغذیه‌ای به دانشجویان ایرانی و غیرایرانی یکسان است
مدیر امور دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد هم در این مراسم، گفت: خدماتی، چون خوابگاه و تغذیه به دانشجویان ایرانی و غیرایرانی متقاضی دریافت این نوع خدمات یکسان ارائه می‌شود و هزینه دریافتی از هر دو گروه یکسان است و هیچگونه اختلاف قیمتی در تعرفه خدمات وجود ندارد.

مهدی غلامی‌مقدم افزود: در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۲ به همه متقاضیان ایرانی و غیرایرانی خوابگاه دانشجویی اختصاص یافته است.

درخشش نام دانشگاه علوم پزشکی مشهد در رتبه‌بندی‌های بین المللی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد هم گفت: این دانشگاه در سال‌های اخیر دانش آموختگان بسیاری را از کشور‌های مختلف داشته و نام این دانشگاه در بسیاری از رتبه‌بندی‌های قاره‌ای، منطقه‌ای و جهانی در رشته‌ها و تخصص‌های مختلف پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و پرستاری خوش درخشیده است.

دکتر محمدعلی کیانی افزود: همه تلاشمان میزبانی شایسته از دانشجویان چه ایزانی و چه غیرایرانی این دانشگاه است تا با بهره‌گیری از آموزش‌های لازم بتوانند این آموخته‌ها را در شهر و کشور خود در مسیر درمان همشهریان و هموطنان خود به‌کار گیرند.

وی در پایان افزود: مشهد شهر امام مهربانی‌ها است و ملجا همه مهمانان، زائران و مجاوران در این شهر امام بزرگواری است که از ایشان به عنوان غریب الغرباء نام برده می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.