فداکار گفت: هم اکنون بیش از ۴۰۰ هزار نفر در استان اتباع افغانستانی هستند و قطعا هزینه خدمات درمانی این افراد باید اخذشود.

محمدمهدی فداکار در همایش اصحاب سلامت استان کرمان با قدردانی از خدمات بیمه سلامت در حمایت از اقشار آسیب پذیر و فاقد بیمه گفت: منتظر پیشنهادات مسئولان درمانی استان برای نحوه مدیریت هزینه‌های درمان این اتباع بیگانه هستیم.

او با بیان اینکه مبنای خدمات به اتباع خارجی، سرشماری این افراد و طرح هویت شناسی آن‌ها است، افزود: حتی می‌توان ساختمان قدیم بیمارستان باهنر را برای این مساله اختصاص داد و به شکل هیئت امنایی آن را اداره کرد.

استاندار کرمان تاکید کرد: هم اکنون بیش از ۴۰۰ هزارنفر، معادل ۱۲ درصد جمعیت استان را اتباع افغانستانی تشکیل می‌دهند و قطعا هزینه خدمات درمانی باید از  این افراد، اخذشود.

او تصریح کرد: استان‌های یزد و سمنان را که جمعیت اتباع افغانستانی در آن زیاد است، می‌توان به عنوان مشاوره در این خصوص به کمک طلبید.

فداکار گفت: پدیده زیرمیزی در برخی موارد مطرح شده زیاد نیست و شاید تعداد محدودی جراح این پدیده را مرتکب شده باشند که نباید همه جامعه پزشکی را بدنام کرد.

او افزود: کمبود پرستار به ویژه بعد از کرونا مساله جدی کشور است و درحال حاضر دانشگاه آزاد تربیت نیروی پرستاری را انجام  می‌دهد که می‌توان این طرح را با کمک علوم پزشکی انجام داد تا سریع‌تر به نتیجه برسد.

استاندار کرمان تاکید کرد: نباید ایجاد بخش وی آی پی در بیمارستان‌های دولتی،  بخش خصوصی را نگران کند؛ چرا که قرار نیست، رقیب بخش خصوصی شوند، تشکیل سندیکای بیمه به این منظور سریع‌تر انجام شود که حق مردم است.

او افزود: جمع بدهی‌های بیمه‌های پایه و تکمیلی استان لیست شده و به استانداری ارائه شود.

فداکار از سفر وزیر اقتصاد به استان کرمان خبرداد و گفت: مساله گردشگری سلامت و کمک به بخش اقتصاد سلامت را باید پیگیری کنیم.

استاندار کرمان بیان کرد: مشکلاتی که دانشگاه‌های علوم پزشکی با آن روبرو هستند مانند اینترنت مناطق جنوب را به شکل موردی با استانداری کرمان مطرح کنید تا مشکل رفع شود.

او از خدمات ویژه بیمه سلامت در پشتیبانی از محرومین جامعه ونیز اجرای طرح های پایلوت در کشور به منظور دستیابی به اهداف سلامت در استان وکشور قدردانی کرد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار