احمدی نژاد گفت: زیرساخت هایی که جذاب نیستند، مانع ماندگاری پزشکان در مناطق جنوب کرمان می شود.

احمدی نژاد در همایش اصحاب سلامت که به میزبانی بیمه سلامت برگزارشد، گفت:  بیمه تاکنون به خوبی همراهی کرده و دید مثبتی به مراکز درمانی داشته و هم اکنون  بیمه بهتر ازگذشته در کنار ما است. 
 
او بیان کرد: افزایش تعرفه های پزشکی هیچ نسبتی با دیگر بخش های درمان ندارد.
 
رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان بیان داشت: باید اتباع افغانستانی را اجبارا بیمه کنیم؛  چرا که بخش اعظمی از فشار از سوی آن ها به بدنه بیمارستانی وارد می شود. 
 
او تصریح کرد: در جلسه ای باید درباره  ایجاد بخش وی آی پی در بیمارستان های دولتی  صحبت کنیم و اگر شرایط  اجازه می دهد،  با کمک بیمه ها شرایط وی آی پی را دربیمارستان ها ایجاد کنیم.
 
احمدی نژاد گفت: علی رغم گفته ها بیمارستان های خصوصی هزینه های بالایی دارند و تعادل در پرداخت ها وجود ندارد.
 
 او تصریح کرد: درخصوص کلینیک جامع دانشگاه  علوم پزشکی زودتر تصمیم گیری شود و  مغضلاتی که  در این بخش داریم، به زودی مرتفع شود. 

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با قدرداتی از همکاران بیمه سلامت و کمک های آن ها بیان داشت:  حفظ سلامت نیازمند این است که در جذب نیرو انسانی در جنوب کرمان بیشتر کار شود؛ البته بحث زیرساخت هایی که جذاب نیست مانع ماندگاری پزشکان در این مناطق می شود.
 
 او تصریح کرد:  اکنون خیلی از مراکز ما در منطقه جنوب کرمان مشکل اینترنت دارند و اگر براساس نسخه الکترونیک بخواهیم جلو برویم؛ چون هنوز مراکز روستایی ما به این سیستم وصل نشده اند، ما دچار مشکل می شویم. 

اویسی، رییس دانشگاه علوم پزشکی بم نیز در این همایش گفت: درآمد دانشگاه‌ها از منبع وزارتی و بیمه‌ها است و ۴۳ درصد از بیمه سلامت و بقیه اش از بیمه تامین اجتماعی تامین می‌شود.

او بیان داشت: دانشگاه علوم پزشکی بم پارسال ۹ میلیارد تومان باید از بیمه تامین اجتماعیدریافت کند و مجموعا  ۲۵ میلیارد تومان باید این بیمه به ما بپردازد که   اندکی از آن را دریافت کردیم.

اویسی تصریح کرد: مشکل بیمه تامین اجتماعی نیز کشوری است و ما ۶ ماه سال ۱۴۰۰ و امسال را کامل مطالبه داریم و از استاندار درخواست داریم باتوجه به اینکه این مبلغ کلانی است، به این مورد رسیدگی کنند.

او بیان داشت: دانشگاه‌ها به سمت اولویت بهداشتی رفتند و ما ۴۱ پروژه را در بم به اتمام رساندیم و ۸۸ میلیارد تومان ارزش افزوده‌ای در بحث ابنیه هزینه کرده ایم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بم  بیان داشت: از اعتبارات استانی امسال ۴۱ میلیارد ابلاغ شده؛ اما هنوز اختصاص داده نشده است.

 وحید محمدی شاهرخی، رییس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان نیز در این همایش گفت: عملکذد پرداخت‌هایی که بیمه به دانشگاه داشته، خوب لوده است. 

او افزود: بیمه‌ها بازوی نظارتی قوی برای دانشگاه‌ها هستند؛ ولی تعرفه‌ها واقعی نیست.

 محمدی شاهرخی با اشاره به اینکه هر چند در رفسنجان مشکل  زیرمیزی و  بحث تامین اقلام از خارج بیمارستان را نداریم؛ اما دانشگاه‌ها از نظر مالی خسته و کوچک شده اند و تقاضا داریم کمک شود مصوبات سفر ریاست جمهوری پیگیری شود؛ چون در رفسنجان  ریالی وصول نکرده ایم. 

او افزود: گاها در رفسنجان برای نسخه نویسی الکترونیکی مشکل از سامانه است و پزشک بعضا به مشکل برمی خورد.

 رییس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان بیان داشت: در بحث اتباع  افغانستانی با توجه به درصد بالای جمعیتی این افراد در حوزه علوم پزشکی رفسنجان، مشکل پرداختی وجود دارد و معضلی برای دانشگاه‌ها هست.

او بحث مطالبات بیمه تامین اجتماعی را از معضلات دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان عنوان کرد. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار