دکتر شیروانی گفت: در حال حاض جراحی‌های وابسته به تکنولوژی از جمله پارکینسون در کشور و با هزینه کمتر انجام می‌شود.

دکتر مسعود شیروانی نائب رئیس انجمن مغز و اعصاب ایران در حاشیه کنگره میان دوره‌ای جراحان مغز و اعصاب ایران در اراک گفت: یکی از کار‌های جدیدی که در زمینه مغز و اعصاب انجام می‌شود جراحی در خصوص بیماران حرکتی چون بیماری پارکینسون و بیماری حرکتی مغز است.

شیروانی افزود: چون این بیماری‌ها به تکنولوژی خیلی وابسته اند بیماران در گذشته هزینه زیادی متقبل می‌شدند و یا ناچارا به خارج از کشور اعزام می‌شدند که خوشبختانه در حال حاضر بسیاری از این جراحی‌ها در کشور و با هزینه کمتر انجام می‌شود.

او اضافه کرد: خوشبختانه با پیشرفت‌هایی که در سطح علمی از نظر تکنولوژی و تحقیقاتی شده است بیماری‌هایی که قبلا لاعلاج بوده و یا درمان قطعی نداشتند امروزه درمان خواهند شد.

نائب رئیس انجمن مغز و اعصاب ایران بیان کرد: بیماری ستون فقرات یکی از رایج‌ترین بیماری‌ها در بین مردم است که امروزه این بیماری‌ها از جمله دفرمیتی‌ها و تغییر شکل‌ها قابل درمان بوده و مهم‌ترین رکن در این زمینه راه اندازی سریع در بیمار است که تاثیر زیادی از نظر اقتصادی خواهد داشت.

او ادامه داد: با کمک وزارت بهداشت و انجمن مغز و اعصاب دوره‌های تکمیلی ایجاد شده است که در این دوره جراحان جوان شرکت می‌کنند و این دوره‌های تخصصی در رشته‌های مختلف مغز و اعصاب شکل گرفته است و این باعث می‌شود که ما بتوان بیماری‌ها را با روش‌های جدید و عوارض کمتر درمان کرد.

کنگره جراحان مغز و اعصاب کشور هر ساله به صورت دوره‌ای به مرکزیت تهران و به صورت میان دوره‌ای در استان‌ها برگزار می‌شود و امسال این کنگره در دانشگاه علوم پزشکی اراک برگزار شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.