ضمانت مهمترین مانع دریافت وام اشتغال

سختگیری بانک‌ها در زمینه ضمانت مهمترین مانع دریافت تسهیلات اشتغال است.

کمانکش فرماندار خمین در جلسه شورای هماهنگی مدیران دستگاه‌های اجرایی تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی در خمین اعتبارات تخصیص یافته در حوزه اشتغال را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: ضمانت مهمترین مانع برای دریافت تسهیلات اشتغال است.

کمانکش افزود: اطلاع رسانی عمومی درباره تسهیلات مشاغل خانگی و آموزش‌های مهارتی سبب افزایش اشتغال، شکوفایی اقتصادی و امنیت پایدار این شهرستان می‌شود.

او اضافه کرد: اصلاح نظام یارانه‌ای نخستین جراحی برای اصلاح ساختار اقتصادی کشور است و اکنون قیمت‌ها به ثبات رسیده و بهای برخی اقلام مصرفی نسبت به گذشته ارزان تر شده است.

علیرضا نظری نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی هم در این جلسه گفت: سرمایه گذاری و اشتغال در این شهرستان با ریل گذاری درست دولت و مجلس در تخصیص اعتبارات افزایش یافته است.

نظری افزود: هزار و ۳۵۰ نفر امسال در خمین بیمه شدند و پیش بینی می‌شود اتفاقات خوبی در حوزه اشتغال این شهرستان رقم بخورد.

او ادامه داد: براساس آمار، در طول ۲ سال گذشته ۲ هزار و ۱۰۰ نفر در مراکز تولیدی خمین از بیمه اجباری بهره‌مند شدند.

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح‌های توسعه‌ای بزرگی نظیر پوشاک در زادگاه امام راحل در دست ساخت است که برای یک‌هزار نفر فرصت شغلی ایجاد می‌کند.

نماینده مردم خمین در خانه ملت اضافه کرد: طرح توسعه خودروسازی و طرح توسعه واحد فروسیلیس ۱۵۰ فرصت شغلی و بهره برداری از پالایشگاه این شهر ۵۰۰ فرصت شغلی در سال آینده در خمین ایجاد می‌کنند که در نوع خود بی سابقه است.

امیدی مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی هم در این جلسه با اشاره به پیگیری‌های صورت گرفته در خصوص استخر مجموعه ورزشی کارگران خمین گفت: ۱۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان قرارداد برای تکمیل این مجموعه منعقد شده است.

امیدی افزود: ۱۴ میلیارد تومان هم در سفر هیات دولت به استان مرکزی مصوب شد که امیدواریم این مجموعه به زودی در سریعترین زمان ممکن به بهره برداری برسد.

او اضافه کرد: بر اساس آخرین آمار نفوس و مسکن سال ۹۵ نرخ بیکاری در استان مرکزی ۷.۹ درصد و شاخص مذکور برای شهرستان خمین ۱۱.۷ درصد است.

جلسه شورای هماهنگی مدیران دستگاه‌های اجرایی تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی در فرمانداری خمین برگزار شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.