جانشین قرارگاه پدافند شیمیایی کشور گفت: تمرکز بر خروج زیرساخت‌های پرخطر از مراکز جمعیتی از اصول و سیاست‌های حاکم بر پدافند شیمیایی کشور است.

سید جمال‌الدین گوهری جانشین قرارگاه پدافند شیمیایی کشور در همایش پدافند شیمیایی در مشهد گفت: نبود مدیریت منسجم و رویه‌ای واحد در مواجهه با حوادث و کمبود تجهیزات کارآمد و به روز در مراکز پاسخ و عدم توجه به آمایش و استقرار صنایع شیمیایی در مراکز جمعیتی از جمله چالش‌های عمده حوزه شیمیایی کشور است.

او افزود: صیانت از مردم و دارایی‌های کشور در برابر تهدیدات شیمیایی دشمنان از مهمترین ماموریت‌های قرارگاه پدافند شیمیایی کشور است علاوه بر آن ایجاد و ارتقای ظرفیت‌های عملیاتی پاسخ سریع و عملی از دیگر اهداف این قرارگاه است.

جانشین قرارگاه پدافند شیمیایی کشور ادامه داد: ارتقای آمادگی و توانمندی‌های مقابله در برابر تهدیدات شیمیایی و ساماندهی نظام درمان مصدومان شیمیایی نیز از دیگر برنامه‌های نظام پدافند شیمیایی است که برنامه‌هایی برای آن در دست اجراست.

گوهری بیان کرد: نگاه اصلی نظام مصون‌سازی و عملیات پدافند شیمیایی بر اساس مواجهه و مقابله با مواد شیمیایی پرخطری است که در زیرساخت‌ها و مراکز شیمیایی و چرخه تامین مواد شیمیایی وجود دارد.

او با اشاره به اهمیت آموزش واحد‌های صنعتی و نیرو‌های فعال در این بخش‌ها تصریح کرد: راه‌اندازی قرارگاه پدافند شیمیایی در قالب اجرای رزمایش با سناریوی هیبریدی در سطوح مختلف شهری، استانی، منطقه‌ای و دستگاهی برای ارتقای مصونیت در برابر تمام تهدیدات از جمله اقدامات در دست اجراست.

نخستین همایش نظام مصون سازی و عملیات پدافند شیمایی در خراسان رضوی با حضور مدیران، صاحبان صنایع و کارشناسان این حوزه روز چهارشنبه در سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آغاز به کار کرد.

علاوه بر برخی فرمانداران و مدیران و کارشناسان حوزه پدافند غیرعامل در مشهد و شهرستانها، صاحبان صنایع شیمیایی و مدیران صنعت و معدن و حوزه صنایع شیمایی استان نیز در این همایش یک روزه شرکت دارند.

فردا  نیز همایش پدافند سایبری خراسان رضوی با حضور مدیران و کارشناسان این حوزه در مشهد برگزار می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.