به گفته مدیرکل ثبت اسناد و املاک کهگیلویه و بویراحمد ۱۲۳ هکتار زمین مسکن ملی در این استان ثبت شد.

 زمان خوب با اشاره به اینکه بالغ بر ۱۲۳ هکتار زمین در راستای قانون جهش تولید مسکن در استان بنام سازمان ملی زمین و مسکن ثبت شده است گفت: ۲۰ هزار شرکت در سامانه ثبت شرکت ها در استان ثبت شد.

زمان خوب افزود: گچساران با ۵ پلاک ثبتی بیش از ۸۳ هکتار زمین را ثبت کرده و در مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد یک پلاک با بالغ بر ۲۵ هکتار و در شهرستان دنا ۳ پلاک و شهرستان بهمئی ۲ پلاک با مجموع ۱۵ هکتار زمین به نام سازمان ملی زمین و مسکن،  برای ساخت مسکن ملی ثبت شد.

وی با بیان اینکه یک میلیون و ۳۶۵ هزار هکتار از اراضی ملی کهگیلویه و بویراحمد تاکنون تثبیت و در سامانه جامع املاک ثبت و بارگذاری شد گفت: حجم خدمات الکترونیکی این سازمان با عبور از فرآیند‌های سنتی به حدود ۹۰ درصد رسیده است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک کهگیلویه و بویراحمد ثبت شرکت‌ها را یکی از زیرشاخه‌های ثبت اسناد و املاک در حوزه اقتصادی اعلام کرد و ابراز داشت: با ثبت شرکت و موسسات، آسایش و امنیت اقتصادی در حوزه سرمایه گذاری ومعاملات ایجاد می‌شود.

به گفته مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان، تاکنون بیش از ۲۰ هزار شرکت در سامانه ثبت شرکت‌های کهگیلویه و بویراحمد ثبت شد.

سال گذشته بود که با ورود مجلس برای حمایت از دولت در نهضت خانه‌سازی، قانون جدیدی مصوب شد که به غیر از وزارت راه و شهرسازی سایر دستگاه‌ها را به تامین زمین ساخت مسکن اجبار می‌کرد.

مطابق ماده ۱۰ قانون جهش تولید و تامین مسکن که مردادماه ۱۴۰۰ تصویب و مهرماه همان سال به دستگاه‌های دولتی ابلاغ شد، تمامی وزارتخانه‌ها، موسسات و دستگاه‌های دولتی مکلف شدند نسبت به واگذاری و تحویل رایگان اراضی در اختیار خود ظرف دو ماه از تاریخ لازم‌الاجرا شدن این قانون بنا به درخواست وزارت راه و شهرسازی اقدام کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.