مدیرکل ثبت اسناد و املاک کهگیلویه و بویراحمد گفت: تاکنون بیش از ۲۰۰ هزار سند مالکیت در استان صادر شده که از این میزان تاکنون ۸۴ درصد به صورت سند کاداستری است.

زمان خوب گفت: اسناد دفترچه‌ای قدیمی فاقد اعتبار است و ضرورت دارد به سند تک برگ تبدیل شوند.

او تسریع در پاسخگویی به مراجعان، جلوگیری از تعرض به حدود  و تسریع وتسهیل در مراحل صدور سند، سهولت در نقل و انتقالات و بالا بودن ضریب امنیت  وتایید اصالت سند توسط مردم در سامانه ثبت من را از جمله مزایای سند مالکیت تک برگ اعلام کرد.

به گفته مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان، ۱۰۰ درصد اراضی ملی کهگیلویه و بویراحمد در سامانه کاداستر تثبیت شده است.

زمان خوب می گوید: یک میلیون و ۳۶۵ هزار هکتار از اراضی ملی کهگیلویه و بویراحمد تاکنون تثبیت و در سامانه  جامع  املاک ثبت و بارگذاری شده است.

او با بیان اینکه اسناد مالکیت کاداستری اراضی ملی این استان در پایان شهریور ۱۴۰۰ ثبت و صادر گردیده گفت: این اقدام با هدف شناسنامه دار نمودن اراضی دولت و جلوگیری از تصرف غیر مجاز اراضی ملی و تسریع درتشخیص و پاسخ استعلامات در این استان انجام شده است.

به گفته زمان خوب، بسیاری از اسنادی که در اختیار کشاورزان قرار دارد، اسناد قدیمی و به شکل نسق های زارعی مشاع و فاقد حدود و موقعیت بوده و که باید تبدیل به سند مالکیت کاداستری شوند.

او می گوید: نسق های زراعی اصلاحات ارضی  در پایان ۱۴۰۳ از درجه اعتبار ساقط خواهد شد.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان گفت: حجم خدمات الکترونیکی این سازمان با عبور از فرآیندهای سنتی به حدود ۹۰ درصد رسیده است.

او ثبت شرکت ها را یکی از زیرشاخه‌های ثبت اسناد و املاک در حوزه اقتصادی اعلام کرد و می گوید: با ثبت شرکت و موسسات،آسایش و امنیت اقتصادی در حوزه سرمایه گذاری ومعاملات ایجاد می شود.

به گفته مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان، تاکنون بیش از ۲۰ هزار شرکت در سامانه ثبت  شرکت های کهگیلویه و بویراحمد ثبت شده است.

خوب با بیان اینکه برای راهنمای ثبت شرکت ها و تغییرات درسامانه موجود نیاز به مراجعات حضوری نیست گفت: فرآیندهای ارسال مدارک، ثبت، تغییرات و آگهی ها بصورت مکانیزه انجام می شود.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان می گوید: باپیگیری های انجام شده از سوی مسئولان شهرستانی و استانی از جمله رئیس دادگستری کهگیلویه و بویراحمد، استاندار و همکاری فرماندار و شورای شهر  باشت دز زمینه تامین امکانات و زیر ساخت لازم به زودی اداره ثبت اسناد و املاک باشت راه‌اندازی خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.