مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: اخلاق متعالی در رفتار و گفتار از مهمترین صفات حضرت محمد (ص) است.

میرعبدی گفت: اخلاق متعالی، عطوفت و مهربانی و قدرت نفوذ در قلب‌ها از مهمترین ویژگی‌های پیامبر اسلام (ص) به عنوان اسوه حسنه برای تمامی عالمیان به خصوص معلمان است.

وی با بیان اینکه شغل معلمی ادامه رسالت انبیاست، ادامه داد: معلمان باید با تأسی از پیامبر اسلام (ص) در همه زمان‌ها ها و مکان‌ها رفتار و گفتاری حسنه داشته باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قدرت نفوذ در قلب‌ها را از دیگر صفات برجسته پیامبر اسلام عنوان کرد و گفت: حضرت محمد (ص) پیامبری مردمی بود که در دوران جاهلیت توانست در قلب‌ها نفوذ کند.

میرعبدی ادامه داد: حضرت محمد (ص)، پیغمبر عطوفت و مهربانی است که به عنوان یک حاکم اجتماعی و سیاسی در عین عطوفت و مهربانی در کار خود نیز قاطعیت داشت.

وی با بیان اینکه تعلیم و تربیت رسالتی مقدس است، گفت: معلمان برای دانش آموزان خود به مثابه امام و مأموم هستند؛ بنابراین باید به گونه رفتار کنند که دانش آموزان از آنان به عنوان اسوه حسنه الگوبرداری کنند.

وی در بخش دیگری به اهمیت موضوع دشمن شناسی و زمانه شناسی اشاره کرد و گفت: دشمن یک فرد نیست بلکه یک جبهه یا جریان است.

میرعبدی شناخت استراتژی دشمن را اولین قدم در مقابله عنوان و اظهار کرد: اکنون دشمن کلاس درس، معلم و مدرسه را مورد هدف قرار داده است که مقابله با آن نیازمند بصیرت افزایی و قاطعیت است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار