مدیرکل راه و شهرسازی گلستان از شناسایی ۲۵۴ هکتار از اراضی مازاد دستگاه‌های اجرایی مشمول طرح جهش تولید مسکن در استان خبر داد.

مهدی ملک گفت: ۲۵۴ هکتار از اراضی مازاد دستگاه‌های اجرایی مشمول طرح جهش تولید مسکن در استان شناسایی شده است.

او افزود: تاکنون برای ۶۰ هکتار از اراضی شناسایی شده از سوی واحد‌های ثبتی استان سند مالکیت صادر شده است و ۵۳ هکتار از این اراضی مازاد در شهرستان گنبد کاووس قرار دارد.

ملک ادامه داد: عمده زمین‌های کشور برای ساخت و ساز در حوزه شهری در اختیار دستگاه‌های اجرایی است و طبق قانون جهش تولید مسکن، دستگاه‌های اجرایی مکلفند سند این زمین‌ها را به وزارت راه و شهرسازی انتقال دهند.

ملک گفت: بر اساس دستور ابلاغ شده از سوی وزارتخانه برای هر ۵۰ متقاضی یک هکتار زمین لازم است که با توجه به ثبت نام بیش از ۹۲ هزار نفر در طرح نهضت ملی مسکن گلستان و پیش بینی حائز شرایط اولیه شدن دو سوم متقاضیان برای دریافت مسکن ملی پس از پالایش،  یک هزار و ۲۰۰ هکتار زمین در استان نیاز است.

او افزود: با توجه به الحاق زمین‌های جدید به شهر‌ها برای اجرای قانون جهش تولید مسکن، نیاز است که سازمان ثبت اسناد و املاک کشور زمین‌های شناسایی شده سایر دستگاه‌های اجرایی که مورد نیاز طرح است را هر چه زودتر تعیین تکلیف و سند آن را به نام سازمان ملی زمین و مسکن صادر کند.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان گفت: پیگیری و انتقال سند مالکیت اراضی باقیمانده در دستور کار این اداره کل و اداره کل ثبت اسناد و املاک استان قرار دارد و این رویه تا تامین کل اراضی مورد نیاز طرح نهضت ملی مسکن در استان ادامه خواهد داشت.

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.