نماینده سازمان غذا و زراعت سازمان ملل در افغانستان می‌گوید که طی چند هفته آینده به ۹ میلیون دهقان کمک خواهد کرد.

دیک ترانشد، نماینده سازمان غذا و زراعت سازمان ملل در افغانستان می‌گوید که از ابتدای سال جاری تا اکنون حدود ۲.۷ میلیون دهقان در سراسر افغانستان زیر پوشش کمک‌های زراعتی قرار گرفته اند.

ترانشد گفته است که این نهاد "تا پایان سال به بیش از ۹ میلیون دهقان کمک خواهد کرد؛ در چند هفته آینده زمان اوج چرخه زراعتی است و این زمانی است که ما و شرکای غیردولتی ما باید مطمئن شویم که هر بسته بشردوستانه، هر کیسه دانه گندم، کود، دانه سبزیجات و ابزار به دست مردمی برسد که در این کشور بیشتر به آن نیاز دارند."

ترانشد گفته است که زراعت ستون فقرات تاریخ، فرهنگ، جامعه و البته تولید مواد غذایی افغانستان است. 

به گفته ترانشد، زراعت افغانستان طی دو سال گذشته و احتمالاً سال آینده به دلیل مشکلات خشکسالی با مشکل مواجه بوده و خواهد بود.

ترانشد گفته است بحران اقتصادی عمیقی که در چند ماه گذشته گریبان افغانستان را گرفته است، زراعت، خانواده‌های روستایی، دهقانان و مالداران را در وضعیت بد قرار داده است.

ترانشد گفته، "ما در حال کمک رسانی به بیش از ۳۰۰ تا ۴۰۰ ولسوالی هستیم، زیرا سازمان غذا و زراعت ملل متحد قادر است برای حمایت از زراعت و دهقانان در سراسر کشور (افغانستان) کار کند. هیچ یک از اینها بدون همکاری شرکا، سازمان‌های غیردولتی ملی و بین‌المللی ما امکان‌پذیر نخواهد بود."

به گفته ترانشد، دهقانان در زمان معین، منابع و کمک‌های زراعتی را دریافت خواهند کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.