همزمان با بحران انرژی در اروپا، اسلواکی از روند منفی اقتصاد در این کشور خبر داد.

نشریه فایننشال تایمز در گزارش امروز (چهارشنبه) خود اعلام کرد هزینه‌های برق در اسلواکی اقتصاد این کشور را در معرض فروپاشی قرارداده است.

درحالیکه تحریم‌ها علیه روسیه به بهانه حملات به اوکراین کشور‌های اروپایی و اقتصاد و انرژی آن‌ها را هدف گرفته است، «ادوارد هکر» نخست‌وزیر اسلواکی در اظهاراتی اعلام کرد: «افزایش هزینه‌های برق، اقتصاد این کشور را در معرض خطر فروپاشی قرار داده است. اقتصاد اسلواکی از بین خواهد رفت، مگر آنکه بروکسل میلیارد‌ها دلار کمک مالی برساند.»

هکر همچنین هشدار داد که اگر چنین اقدامی انجام نشود، اسلواکی مجبور به قطع برق می‌شود.

تحریم‌هایی که اروپایی‌ها با تحریک آمریکا علیه روسیه به بهانه حملات این کشور به اوکراین اعمال کردند، باعث شد تا مقامات مختلفی از اروپا نسبت به زمستانی سخت در کشور‌های مختلف این قاره ابراز نگرانی کنند.

پیش از این بار‌ها اتحادیه اروپا که خود درگیر کمبود انرژی و افزایش قیمت در این زمینه است، بر تحریم‌های بیشتر علیه روسیه باز پافشاری کرده و خواستار کاهش وابستگی به انرژی روسیه شده بود.

به تازگی نیزدر همین راستا شرکت نفت و گاز فرانسوی «توتال‌انرژیز» (TotalEnergies) که غول انرژی این کشور محسوب می‌شود، روی گاز قطر سرمایه‌گذاری جدیدی آغاز کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار