داربستی کردن باغات انگور موجب کاهش هزینه ها و راندمان بالا می‌شود.

قلی پور رئیس جهاد کشاورزی شهرستان خنداب در بازدید از باغات انگور این شهرستان گفت: تا کنون نزدیک به ۸۵ هکتار از باغات انگور این شهرستان داربستی شده که ۶۰ هکتار آن با تسهیلات و ۲۵ هکتار آن با مشارکت خود باغ داران بوده است.

قلی پور با بیان اینکه در حال حاضر تقاضا برای تسهیلات داربستی شدن ۴۰۰ هکتار از باغات را داریم که به زودی به بانک‌ها معرفی میشوند افزود: باغداران می‌توانند با مراجعه به جهاد کشاورزی شهرستان و تشکیل پرونده متقاضی تسهیلات شوند.

او اضافه کرد: از مزایای باغات داربستی می‌توان به کاهش هزینه‌ها در زمینه داشت و برداشت، تسهیل در محلول پاشی، آب بری کمتر، مبارزه آسان‌تر با آفات و بیماری‌ها و به حداقل رسیدن مصرف سموم را عنوان کرد.

او ادامه داد: شهرستان خنداب با داشتن ۷ هزار هکتار باغات انگور از نظر تولید این محصول در سطح استان مرکزی شاخص و دارای رتبه اول است و به همین منظور جهاد کشاورزی شهرستان فعالیت‌های خوبی را در این زمینه آغاز کرده که از اساسی‌ترین کار‌ها تررویج و ترغیب باغ داران به احداث باغات داربستی است.


گازری فرماندار شهرستان به همراه قلی پور رئیس جهاد کشاورزی شهرستان خنداب از تعدادی از باغات انگور شهرستان بازدید و از نزدیک در جریان کمبود‌های باغ داران و برداشت محصول انگور قرار گرفتند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.