تولید کمباین سازی ایران به مرز۶۰۰ کمباین رسد.

باشگاه خبرنگاران جوان اراک -  کارخانه کمباین سازی ایران که در شهر اراک مستقر است با رسیدن مرز تولید ۶۰۰ کمباین در سال رکورد تولید خود را ارتقاء داد.

حمیدی مدیرعامل کمباین سازی ایران در خصوص تولیدات این کارخانه توضیحاتی به شرح زیر ارائه کرد.

تا امروز ۵۸۰ کمباین در شرکت کمباین سازی ایران ساخته شده و این تولیدات تا پایان سال از مرز ۶۰۰ کمباین عبور می‌کند.

با تولید محصولات مورد نیاز کشور در شرکت کمباین سازی ایران تا کنون از خروج بیش از ۵۰ میلیون دلار صرفه جویی ارزی شده و از خروج این مبلغ ارز از از کشور جلوگیری شده است.

با نوآوری‌ها و استفاده از توان دانش بنیان داخلی برای بومی سازی تولیدات قدم‌های بلندی برای توسعه تولیدات برداشته شده است.

حمیدی مدیرعامل کمباین سازی ایران در پایان گفت: در این شرکت روزانه ۲ کمباین ساخته می‌شود که در صورت حمایت دولت می‌تواند به تولید ۳ کمباین در روز هم برسد.

این واحد مادر تخصصی سال ۹۹ ساخت بیش از ۵۰۰ دستگاه کمباین را در برنامه داشت و سال ۹۸ تعداد ۴۷۷ دستگاه کمباین را تولید و روانه بازار‌های داخلی و خارجی کرد.

این شرکت  از صنایع موفق استان مرکزی در سال‌های اخیر بوده است که در راستای تحریم شکنی با انحصار شکنی محصولاتی را که در انحصار کشور‌های خارجی بوده تولید کرده است.

به گفته حمیدی مدیرعامل کمباین سازی ایران راه‌اندازی مرکز نوآوری در راستای تنوع‌بخشی به سبد محصولات شرکت، برنامه‌ریزی برای تدوین نقشه فناوری محصولات، شناسایی و توسعه منابع، بهبود زنجیره تامین، تدوین و اجرای برنامه آموزشی در راستای افزایش مهارت و توانمندسازی از مهم‌ترین برنامه‌های  این کارخانه در راستای افزایش تولید و صادرات است که باقدرت دنبال می‌شود.

متخصصان، مهندسان و کارگران شرکت کمباین سازی اراک ۱۸ آذرماه سال ۹۸ بعد از دو سال تلاش و مهندسی معکوس توانستند نخستین کمباین برداشت برنج ایرانی را تولید و بعد از آزمایش مزرعه رونمایی کنند؛ کمباینی با کیفیت بالا و ریزش محصول زیر یک درصد که رونمایی از این محصول وطنی خبری خوش برای شالیکاران شمال کشور بود.

شرکت کمباین سازی ایران با نیم قرن تجربه توانمند در تولید کمباین بیش از ۵۰ نوع ادوات کشاورزی تولید می‌کند و کمباین سبک، سنگین برداشت غلات، بیلر و کمباین برداشت برنج  از جمله اصلی‌ترین محصولات این کارخانه ایرانی است.

در سال ۱۳۸۴ بر اساس اجرای قانون خصوصی سازی ۵۳ درصد از سهام این شرکت به آستان قدس رضوی واگذار شد و در سال ۱۳۹۲ نیز آن آستان با پرداخت ۴۰۰ میلیارد ریال سهام خود را به ۷۵ درصد افزایش داد .

استان مرکزی با وجود صنعتی بودن در زمره ۱۰ استان نخست کشور در بخش کشاورزی است که ۹۰ هزار بهره بردار شامل ۲۰ درصد شاغلان استان در این حوزه فعال هستند.

این استان رتبه چهارم تولید بچه ماهی قزل آلا، رتبه اول در تنوع تولید گل و گیاهان زینتی، رتبه دوم تولید گل‌های شاخه بریده، رتبه سوم در تولید گل و گیاهان زینتی، رتبه دوم سطح زیر کشت و تولید انار کشور، رتبه ششم تولید پسته، مقام هشتم تولید گل محمدی، مقام نهم در تولید انگور، رتبه سوم در تولید لوبیا و رتبه پنجم در تولید جو را به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.