مهدی رشیدی گفت: ۲۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار در سفر رئیس جمهور به استان برای حوزه کشاورزی پیش بینی شده که امیدواریم شاهد اقدامات شاخص در حوزه پیشگیری باشیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی  گفت : دستگاه‌های اجرایی متولی استان باید فعالیت‌های مضاعفی در حوزه پیشگیری داشته باشند.

او گفت :  خراسان شمالی استانی سیل خیز، زلزله خیز و دارای فرونشست، آلودگی خاک و ریزگرد‌ها است،  وجود این موضوعات می‌طلبد تا با هم افزایی، همفکری و هم اندیشی همه جانبه بتوانیم مشکلات را کاهش دهیم.

رشیدی گفت :  چهل درصد مردم استان تحت پوشش سازمان‌های حمایتی هستند، به رغم اینکه در حوزه بنیاد مسکن شاهد اقدامات شاخص هستیم، اما همچنان روستا‌های مرزی محروم هستند.

او گفت : برخی دستگاه‌های اجرایی همچون جهاد کشاورزی، منابع طبیعی، آب منطقه‌ای، آب و فاضلاب باید نسبت به حوزه پیشگیری حساس‌تر باشند.

رشیدی گفت : از حداکثر ظرفیت بانک‌ها برای امهال تسهیلات کشاورزان استفاده شود تا با کمک به کشاورزان، آنان از منابع لازم بهره‌مند شوند.

او گفت: توجه جدی به شرکت‌های دانش بنیان و بهره مندی از ظرفیت آن‌ها در حوزه‌های عمرانی هم در دستور کار قرار دارد.
معاون هماهنگی پیشگیری و کاهش خطرپذیری سازمان مدیریت بحران کشور نیز در این نشست گفت: نگاه خود را برای حل مشکلات حوزه بحران به سمت نگاه پیشگیرانه سوق دهیم.

رسول حسام  گفت :  در برنامه‌های خود مدیریت ریسک را باید در راس امور قرار دهیم لذا پروژه‌هایی با تراز ملی باید پیوست مطالعات خطر داشته باشد.

او گفت : سیاست سازمان بحران کشور این است که به موضوع آموزش به صورت تخصصی و ویژه نگاه شود لذا دستگاه‌های اجرایی این موضوع را مورد توجه جدی قرار دهند.

او گفت: قانون مدیریت بحران، برنامه‌ها و اسناد توسط مدیران متولی باید مطالعه شود، زیرا اسناد خوبی توسط نخبگان و صاحب نظران تهیه شده بنابراین این اسناد بعنوان نقشه راه دستگاه‌های متولی قرار گیرد، چون نگاه وزیر کشور هم این است که در استان‌ها این سند کاهش خطر هم تهیه و تدوین شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.