ایالت‌های غربی آمریکا همچنان درگیر آتش سوزی‌های مهیب هستند.

مقامات محلی گزارش دادند، آتش سوزی گسترده روز دوشنبه در ایالت اورگان آمریکا از کنترل خارج شد و بخش‌هایی از غرب آمریکا همچنان براثر آتش سوزی‌های متعدد ویران شده و هزاران نفر از ساکنان را مجبور به تخلیه کرده است.

«گروه ملی هماهنگی آتش سوزی جنگل‌ها» اعلام کرد که این آتش سوزی، که «آتش سوزی نهر سدر Cedar Creek Fire» نام دارد، سبب شد نزدیک به ۳۵ هزار هکتار از بین برود. وسعت این آتش سوزی ظرف چهار روز، چهار برابر شد و دو منطقه از مرکز اورگان و شرق شهر یوجین را فرا گرفت.

بیش از ۲۰۰۰ محل مسکونی و ۴۰۰ ساختمان تجاری در معرض تهدید آتش سوزی قرار دارند. از چند روز گذشته، مقامات «سطح سه» طرح تخلیه خود را در برخی مناطق فعال کرده اند، به این معنی که خطر در این مکان‌ها قریب الوقوع است و ساکنان باید به سرعت تخلیه شوند. به صد‌ها نفر از ساکنان دستور تخلیه داده شده است و مقامات به هزاران نفر دیگر هشدار داده اند تا در صورت لزوم برای تخلیه آماده شوند.

«گروه ملی هماهنگی آتش سوزی جنگل‌ها» افزود، دود غلیظ منطقه را فراگرفته و کیفیت هوا را تحت تاثیر قرار داده است. این آتش سوزی به علت شرایط جوی در هفته گذشته که با باد‌هایی که از شرق آمدند و دمای هوای بالا و خشکسالی همراه شد، پیشروی پیدا کرد.

هشت بالگرد و بیش از ۱۰۰۰ آتش نشان دوشنبه تلاش کردند آتش سوزی را مهار کنند. این آتش سوزی اول اوت اعلام شد. یکشنبه، آتش نشانان بر ساخت موانعی در طول جاده‌ها در برابر شعله‌های آتش تأکید کردند. آن‌ها اعلام کردند ساخت این موانع ممکن است تقریبا یک هفته طول بکشد.

غرب آمریکا از پیامد‌های بیش از دو دهه خشکسالی ویرانگر رنج می‌برد که با تغییرات آب و هوایی تشدید شده است. در حال حاضر، بیش از ۹۰ آتش سوزی در هشت ایالت در غرب آمریکا فعال است و این امر سبب شده ساکنان شهر‌های بزرگ مانند سیاتل، در ایالت واشنگتن، به سختی نفس بکشند.

آتش نشانان به ویژه برای اطفای آتش سوزی در حومه لس آنجلس و اطراف ساکرامنتو در ایالت کالیفرنیا تلاش می‌کنند.

برچسب ها: آتش سوزی ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۶ ۲۲ شهريور ۱۴۰۱
مام باید مخزنای پر از آب تو فرودگاهها آماده داشته باشیم و تا آتیش سوزی شد با هواپیماهای ترابری نظامی و مسافری بریزیم رو آتیش
آخرین اخبار