با افزایش دما در غرب آمریکا، به ۵۰ میلیون نفر از ساکنان این مناطق درباره گرمای هوا هشدار داده شده است.

میلیون‌ها نفر در غرب آمریکا همزمان با این تعطیلات سراسری، با موج خطرناک گرمای هوا رو به رو هستند. هشدار‌ها درباره گرمای شدید هوا در شهر‌های بزرگ از جمله «لس آنجلس»، «فینیکس» و «لاس وگاس» صادر شده است.

به نقل از شبکه تلویزیونی «ای بی سی نیوز»، به حدود ۵۰ میلیون نفر از کالیفرنیا گرفته تا آیداهو درباره گرمای شدید هوا هشدار داده شده و وضعیت آرام پس از تعطیلات طولانی برقرار می‌شود. رکورد دمای هوا در این منطقه شکسته شده است. خشکسالی و گرمای هوا به این شرایط مناسب برای آتش سوزی‌های جنگلی دامن زده اند. آتش سوزی تا کنون ۸۴۰۰ جریب از عرصه‌های جنگلی را سوزانده است. ما به تازگی باخبر شده ایم که دو تن در یکی از کانون‌های آتش سوزی جان باخته اند.

آتش سوزی چنان با سرعت به پیش می‌رود که خانواده‌ها فرصت نمی‌کنند دارایی و وسائلشان را با خود ببرند. تا کنون دست کم ۱۳۲ خانه و ساختمان نابود شده اند. کار بررسی یک انبار که کارشناسان گمان می‌کنند این آتش سوزی جنگلی از آنجا آغاز شده باشد، در جریان است تا شاید آنان پاسخی برای پرسش‌ها در این باره بیابند.

آتش نشانان در شمال ایالت کالیفرنیا در تلاش اند تا دو آتش سوزی را که به سرعت در حال پیشروی است، مقابله کنند. آتش سوزی تا کنون ۸۴۶۰ جریب (نزدیک به ۴۰۰۰ هکتار) را از میان برده و تنها ۱۰ درصد از آن مهار شده است. در یکی دیگر از کانون‌های آتش سوزی، آتش نشانان تنها ۲۵ درصد از شعله‌ها را مهار کرده اند. سرایت آتش به شهر «وید» این ایالت سبب شده است تا نزدیک به ۷۵۰۰ تن خانه هایشان را به ناچار ترک کنند. دست کم ۱۳۲ خانه و ساختمان ویران شده اند. کشته شدن دو تن در این میان تائید شده است. فرماندار وضعیت اضطراری اعلام کرده است.

ساکنان فرصت کمی دارند که از چنگ آتش بگریزند. این‌ها بقایایی است که از آن‌ها به جا مانده است. آتش نشانان هر روزه با دود و گرمای هوا دست و پنجه نرم می‌کنند و می‌گویند کمترین پیروزی هایشان امیدوارکننده بوده است.

مقامات شهر می‌گویند، آتش سوزی از یک انبار آغاز شده است. کارشناسان آتش نشانی در حال بررسی این انبار برای شناسایی سرنخ‌هایی از علت آتش سوزی اند. باد‌هایی که سرعت آن به ۳۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد در این منطقه می‌وزد.

برچسب ها: آتش سوزی ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار