مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی گفت: در تلاش هستیم تا ظرفیت توزیع سوخت سی‌ان‌جی را به روزانه ۳۰ تا ۳۴ میلیون مترمکعب برسانیم.

جلیل سالاری  با تاکید بر مغفول ماندن ۲۰ درصدی ظرفیت سی‌ان‌جی گفت: ۲۸ تا ۳۰ میلیون لیتر معادل بنزین، ظرفیت در بخش سی‌ان‌جی ایجاد شده است که برای افزایش این ظرفیت، باید جایگاه‌های عرضه سی‌ان‌جی فعال شود و بخشی از جایگاه‌ها که در اختیار شماری از دستگاه‌های متولی است، با ابلاغیه شرکت ملی پخش ساماندهی و به‌سرعت فعال می‌شوند تا بتوانیم ظرفیت توزیع سی‌ان‌جی را به روزانه ۳۰ تا ۳۴ میلیون لیتر معادل بنزین برسانیم.

او گفت: به موازات این طرح، بحث تبدیل ناوگان بوده است که بخشی از آن کارخانه‌ای و بخشی از آن کارگاهی است؛ اگر تبدیل کارگاهی نیز محقق شود، جایگزینی و بحث مدیریت مصرف انرژی در کشور باید انجام شود، از این رو باید از روش‌های جایگزین استفاده کنیم و این هم یکی از مسائلی است که در بحث مدیریت مصرف انرژی مدنظر قرار داده‌ایم.

سالاری درباره جایگزینی خودرو‌های فرسوده گفت: در برنامه دهه ۸۰ با تبصره ۱۱ این طرح اجرایی شد. خودرو‌های فرسوده خارج و جایگزین می‌شدند، در حوزه واردات نیز به همین ترتیب بود که شرط اسقاط را مدنظر قرار داده بودند.

او با اشاره به این که بحث نوسازی ناوگان حمل و نقل در شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران نیز دنبال می‌شود، گفت: در حوزه نوسازی حمل و نقل عمومی نیز در وزارت صمت، طرح موضوع شده است تا بتوانیم به‌تدریج طرح جایگزینی را پیش ببریم به‌طوری که این طرح می‌تواند مقداری از مسائل محیط زیستی را حل کند و کاهش مصرف را به دنبال داشته باشد که البته این امر منوط به این است که ما در حوزه خودروسازی هم به سمت کاهش مصرف سوخت حرکت کنیم.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی گفت: زمانی که سامانه هوشمند را در سال ۸۶ اجرایی کردیم، نظام سهمیه‌بندی اجرایی شد و هر فرد برای استفاده از کارت سوخت خود، دارای اعتباری بود که براساس آن سوخت‌گیری می‌کرد که به موازات آن تولید کارت‌های جایگاهی نیز اتفاق افتاد که در همه نازل‌ها موجود بود، بنابراین سهمیه تخصیصی هر فرد که نرخ اول ۱۵۰۰ تومانی است، قابل ذخیره است و ماندگاری دارد، اما درباره نرخ دوم، بار‌ها تکرار کردیم که همه افراد می‌توانند از اعتبار خود و افزون بر آن از کارت جایگاه‌دار استفاده کنند. با توجه به این که سطح قیمت‌ها تفاوتی ندارد، در عمده تراکنش‌ها از کارت‌های جایگاه‌داران انجام می‌شود.

سالاری گفت: با توجه به اختلاف قیمت سوخت با کشور‌های همسایه، موارد زیادی مهاجرت کارت سوخت اتفاق می‌افتاد که این تصمیم برای جلوگیری از قاچاق سوخت انجام شده، هیچ تصمیمی برای سه نرخی شدن سوخت اتخاذ نشده است و مسئولان مختلف کشوری نیز بار‌ها در این باره تاکید کرده‌اند.

او گفت: هیچ تصمیمی برای افزایش قیمت اتخاذ نشده است و اخبار فضای مجازی ناصحیح بوده و اخبار صحیح در حوزه سوخت باید از مسئولان امر پیگیری شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار