رئیس ستاد اربعین حسینی گفت: طرف عراقی فعلا اجازه تردد زوار اتباع خارجی را نداده است.

سید مجید میراحمدی، رئیس ستاد اربعین حسینی با اشاره به مشکل تردد زوار اتباع خارجی به ویژه مهاجرین افغانستانی از مرز شلمچه گفت: طرف عراقی فعلا اجازه تردد زوار اتباع خارجی را نداده است.

وزیر کشور با وزیر کشور عراق رایزنی کرده، لذا اتباع خارجی تا اطلاع ثانوی به مرز شلمچه مراجعه نکنند تا دستور امکان تردد از مرز شلمچه از سوی طرف عراقی صادر شود.

رئیس ستاد اربعین گفتند در پی مشکلات اتباع افغانستانی و پاکستانی برای عبور از مرز زمینی ایران به این کشور نهایتا وزیر کشور عراق و معاون وزیر کشور عراق که ما و سفیر ما با آنان درحال مذاکره و پیگیری بودند؛ موافقت شد زوار پاکستانی به صورت گروهی از مرز زمینی شلمچه عبور کنند و وارد خاک عراق شوند ولی هماهنگی های لازم با مرزبانی خودشان هنوز صورت نگرفته است.

سید مجید میراحمدی در ادامه گفتند در مورد اتباع افغانستانی در پی تفاهم‌نامه‌ای که با معاون وزیر کشور عراق داشتیم مقرر شد افغانستانی‌های مقیم ایران با گذرنامه‌های ویژه صادر شده توسط پلیس گذرنامه ایران بتوانند از مرز شلمچه عبور کنند و وارد مرز عراق شوند.

میراحمدی گفت اتباع افغانستانی مقیم ایران نیز با مراجعه به مرز فعلا موفق به عبور از مرز نشده‌اند که ما پیگیر آن هستیم.

رئیس ستاد اربعین در رابطه با این مشکل اتباع افغانستانی مقیم ایران برای سفر اربعین حسینی گفت در مذاکره امروز وزیر کشور ایران و وزیر کشور عراق این موضوع مطرح شد و گفتگو کردند و وزیر کشور عراق اعلام کرد این مشکل برطرف می‌شود و منتظر عملیات شدن آن در مرز هستیم.

رییس ستاد اربعین اعلام کرد اتباع خارجی تا اطلاع ثانوی به مرز شلمچه مراجعه نکنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.