وزیر صمت گفت: کمبود خودرو در کشور باید از طریق واردات خودروهای ارزان قیمت جبران شود.

 سیدرضا فاطمی امین، وزیر صنعت،معدن  و تجارت در نشستی مشترک با تعدادی از نمایندگان مجلس خبرگان رهبری و وعاظ شهیر کشور در خصوص مسائل اقتصادی همفکری و تبادل نظر کرد.

او  در این نشست گزارشی از آخرین وضعیت تولید و کسب و کار و همچنین بازار خودرو بیان کرد و گفت: با توجه به عقب ماندگی کشور در زمینه تولید خودرو، میزان کمبود این بازار باید از طریق واردات جبران شود.

او افزود: به همین منظور واردات خودروهای ارزان قیمت و کمتر از ۱۰ هزار دلار مورد نظر است.

احیای معادن متروکه

فاطمی امین در ادامه  از احیای معادن متروکه خبر داد و گفت: در فصل جدید واگذاری معادن به متقاضیان مقرر شده است که ۴۰ درصد سهام به صورت عمومی به مردم واگذار شود.

در این جلسه تعدادی از نمایندگان خبرگان در سخنانی شکستن انحصار در تولید خودرو، سامان بخشی به بازار بورس، شکستن انحصار تولید خودرو، تامین ارزان اقلام ضروری مردم، قطع دست دلال‌ها و راه اندازی صنایع تبدیلی را از مهمترین مسائل و مطالبات مردم برشمردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۵:۵۲ ۱۲ شهريور ۱۴۰۱
معدن زغال سنگ سنگرود
یک استان از امکانات معدن سنگرود استفاده میکردن
معدن سنگرود رو دریابید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۵ ۱۲ شهريور ۱۴۰۱
بهترین وزیر صنعت دنیا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۳ ۱۱ شهريور ۱۴۰۱
به عشق واردات خودرو به صنعت خودرو داخلی ضربه وارد نکنید
Iran (Islamic Republic of)
احمد خان
۱۰:۲۱ ۱۲ شهريور ۱۴۰۱
یعنی با تمام وجود به آدم هایی مثل شما فکر میکنند باید گفت .......
Iran (Islamic Republic of)
فلفل
۲۳:۳۱ ۱۱ شهريور ۱۴۰۱
جناب وزیر !
اگر کمی در کار خود پخته تر بودید و تجربه داشتید باید میگفتید :
برای کاهش چند هزار نفری کشته شدگان تصادفات جاده ایی و برای مهار بنجل سازی خودرو سازها و مهار زیانهای چند صد هزار میلیارد تومانی بنجل سازها و مهار همان‌ها که گفتید مافیای خودرو مافیای خودرو مافیای خودرو ،
بگویید :
باید خودروهای ایمن و با کیفیت وارد کنیم.
حتما میدانید کشور گدا نیست که شما بخواهید خودروهای بنجل و غیر ایمن که در حد همین بنجلهای دو خودروساز عمده کشور است وارد کنید. این مملکت نفت و گاز و صادرات غیر نفتی و صنعتی دارد. فقط آنچه از آن رنج می‌برد فقدان تدبیر و کار نابلدی ها ست. مگر اینکه بخواهید با وارد کردن خودروهایی بنجل تر از محصولات تولیدی فعلی ، هدف دیگری که بر صاحبان اندیشه و خرد روشن است!!!!! را دنبال کنید.
اگر واقعا به فکر ملت هستید باید خوروهای،با کیفیت وارد کنید. آنگاه محصولات داخلی هم ارزان تر خواهد شد و هم‌تدریجا با کیفیت. اما مصوبه واردات خودرو چیز دیگری نشان داد!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۱ ۱۱ شهريور ۱۴۰۱
اول خیابان و جاده ها و پارکینگ عمومی های بزرگ درست کنید خواهشا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۸ ۱۱ شهريور ۱۴۰۱
خودرو ارزان قیمت وارد کنید مسخره شما خودتون قیمت خودرو را بالا بردید دارید فقط به مردم دروغ میگید گمرک و تعرفه را بردارید ببینیم قیمت بهترین خودروها چند در میاد تو ایران سیاست دولت جوری هست که خودرویی که دارد میکنه باید کیفیتش با خودروی داخلی برابر کنه پس هر چه ماشین اشغالی و بی کیفیت هست واردت میکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۲ ۱۱ شهريور ۱۴۰۱
دلال‌ها در درون خود نظام، هستند. زمین و زمان هم می‌دانتد و از هر کسی هم سوال کنید خواهند گفت بی‌تدبیری و بی‌عدالتی در کشورمان غوغا میکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۵ ۱۱ شهريور ۱۴۰۱
ماشالا همه هم سرشون تو گوشی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۲ ۱۱ شهريور ۱۴۰۱
جناب وزیر هنوز درک مناسبی از خودرو ارزان قیمت ندارد ، فکر میکنند خودرو ارزان قیمت به صرفه است در صورتی که خودرو متعارف و مناسب ارزش سرمایه گذاری دارد والا هزینه های بعدی و تاثیرات جنبی محیط زیست و تعمیرات مردم را بدبخت میکند
Iran (Islamic Republic of)
محمد.ن.ک
۲۰:۳۲ ۱۱ شهريور ۱۴۰۱
یعنی نیست این وزیر سمت ایران خودرو و سایپا رو سر جاش بنشونه؟؟؟خیلی رو اعصاب ملته.تو این یک سال هیچ کاری نکرده فقط یکطرفه و به ضرر ملت این آیین نامه ی ننگین محدود به سقف 20 هزار دلار رو تنظیم کرده.. ملت خودروی خوب و ایمن میخوان خودروی 8000 دلاری به درد خودت و خانوادت میخوره آدم ناحسابی....ملت رو چی فرض کردی که اونا رو از داشتن یه خودروی بروز و ایمن و....محروم می کنی؟؟؟ان شاء الله به آهشون گرفتار میشی این صندلی وزارت دیر یا زود پرتت میکنه بیرون و تو میمونی و کارنامه ضد ملتت.
سقف دلاری خودرو رو بردار بذار ملت حق انتخاب داشته باشن نه که محدودشون کنی در انتخاب بین خودروی بنجل 8000 دلاری 500 میلیونی و پژو و پراید 200 و 400 میلیونی.این حق ملت نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۴ ۱۱ شهريور ۱۴۰۱
یه وزیر و اینهمه روحانی ؟!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۹ ۱۱ شهريور ۱۴۰۱
سال تموم شد تا کی میخوای این زباله های سایپا و ایران خودرو به مردم غالب کنی که واردات ماشین خارجی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۴ ۱۱ شهريور ۱۴۰۱
توکل به خدا مردیم ازامیدواری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۰ ۱۱ شهريور ۱۴۰۱
آزادی واقعی واردات:
1- یعنی شکاف نیاز داخلی بین تولید و واردات پر شود
2- دستان پلید حرام خوار مافیا از بازار خودرو وسیار بازارها قطع شود
3- تولید اقتصادی خودرو یعنی با تیارژ بالا (بالای یک میلیون و بلکه دو میلیون) یک پلتفرم ارزان و با کیفیت در تیپهای مختلف سواری و و وانت ... در حدی که طبقه کاگر بتواند بخرد یعنی زیر صد ملیون تومان
4- آزادی وادرات خودروهای دست کم کارکرده زیر ده سال و زیر ده هزار دلار و عوارض گمرکی زیر ده درصد تا امکان خرید دست دوم با کیفیت و جایگزینی با ابوقراضه های بیست یا سی سال کا کرده بشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۶ ۱۱ شهريور ۱۴۰۱
این پیشنهاد راهبردی است، وقتی دولت و نظام مکلف به حفظ و افزایش ارزش پول باشد مثلا کوتاه مدت تا پایان سال 10401 بیست هزار تومان برابر یک یورو و هر ده هزار تومان برابر یک یورو برای چهار سال آینده :
الف- مثلا مجبور میشود جلوی چاپ پول بدون پشتوانه بگیرد
ب- ایجاد خلق پول کاذب توسط سیستم بانکی بگیرد
ج- مجبور است با جهان خارج تنشزدایی کند و سیاست تحریم سازی و دشمن تراشی کنار بگذارد
بله، وقتی منافع ملی چاچوبه سیاست حکومت باشد، باید ارزش پول حفظ و افزایش یابد.