رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی دزفول گفت: بر خلاف تصورات مردم که گمان میکنند اداره کار متولی ایجاد اشتغال است ما فقط یک دستگاه نظارتی در حوزه کار و اشتغال هستیم.

مجتبی ظفری به قوانین خاص بانک‌ها در ارائه تسهیلات اشاره کرد و گفت: ما همواره در موضوع تسهیلات بانکی طرف درخواست دهندگان تسهیلات بوده و برای دفاع از این مسئله با بانک‌ها کشمکش‌هایی داشته ایم.

رییس اداره کار دزفول می گوید: اگر متقاضی نتواند یک ضامن معتبر به بانک معرفی کند، ناچار میشود دو ضامن غیر معتبر معرفی کند چرا که ضامن معتبر فردی است که از لحاظ شرایط بانکی پذیرفته باشد و حقوق ماهانه‌ای که دریافت میکند به اندازه میزان اقساط بانکی جای خالی داشته باشد.

به گفته او طبق قانون برای مبلغ ۵۰ میلیون تومان یک ضامن و برای مبالغ پایین‌تر چک و سفته کافیست اما با این حال بانک سختگیری کرده و برای اینکه در وصول مطالبات با مشکل مواجه نشود دو ضامن کارمند را شرط ارائه تسهیلات میکند.

به گفته او امکان دریافت تسهیلات بدون ضمانت وجود ندارد چرا که ضمانت مهمترین شرط برای گرفتن وام خوداشتغال است.

رییس اداره کار دزفول گفت: در سال گذشته مبلغ ۵ میلیارد تومان وام مشاغل خانگی در شهرستان دزفول پرداخت شد.

او می گوید: تدبیر ما اینست که در سال جاری دستگیر جوانان و تحصیل کرده‌ها شویم و تسهیلات را به آنان اعطا کنیم چرا که جوانان بیکار شهرستان نیاز بیشتری به تسهیلات بانکی دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.