مدیر اورژانس پیش بیمارستانی و حوادث دانشگاه علوم پزشکی کردستان از ثبت ۳۳ هزار و ۲۸۲ تماس تلفنی با اورژانس ۱۱۵ در مرداد ماه در استان خبرداد.

رضا پیرا با اشاره به انجام ۶ هزارو ۹۲۶ ماموریت شامل حوادث تصادفی، غیر تصادفی، مسمومیت‌ها و بیماری‌ها در مدت زمان یاد شده در استان اظهار کرد: از این تعداد ۴ هزار و ۵۲۸ ماموریت مربوط به بیماری‌ها است.

مدیر اورژانس پیش بیمارستانی و حوادث دانشگاه علوم پزشکی کردستان افزود: از تعداد مأموریت انجام شده هزار و ۳۹۳ مورد مربوط به حوادث تصادفی هزار و ۵ مورد ناشی از حوادث غیرتصادفی بوده است.

او اضافه کرد: طی مأموریت‌های انجام شده تعداد هزار و ۳۱۳ مصدوم مربوط به حوادث رانندگی و ۲ هزار و۷۴۷ مورد ناشی از حوادث غیر رانندگی به بیمارستان‌های استان اعزام شده اند.

پیرا با اعلام اینکه طی ماه گذشته به ۱۶۵۱ مصدوم بر اثر حوادث تصادفی و ۳۵۲ مصدوم به دلیل حوادث غیر تصادفی توسط نیرو‌های اورژانس ۱۱۵ خدمات ارائه شده است، افزود: تعداد ماموریت‌های قلبی انجام شده در این مدت ۲۹۸و مأموریت‌های تنفسی نیز ۱۹۷ مورد بوده است.

او همچنین با بیان اینکه در مدت زمان یاد شده ۱۳۴مورد مسمومیت در استان به مرکز پیام ۱۱۵ گزارش شده است، خاطرنشان کرد: از این تعداد ۷ مورد مسمومیت با گاز منواکسید کربن اعلام شده است.

گفتنی است؛ ، در مدت یاد شده ۲هزار و ۱۳۷ مورد مزاحمت تلفنی با مرکز پیام اورژانس کردستان ثبت شده است که می‌تواند عامل منفی در کیفیت ارائه خدمات به بیماران و مصدومیت باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.