معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی گفت: همزمان با آخرین روز هفته دولت ۹ پروژه در طبس افتتاح و کلنگ زنی شد.

اشرفی در جریان سفر به طبس گلشن، هفته دولت را در تاریخ نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ماندگار خواند و گفت: امروز برگی دیگر از خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در دولت مردمی حجت الاسلام رئیسی ورق خورد.

او با اشاره به اینکه در قالب برنامه‌های امروز ۴ پروژه کلنگ زنی و ۵ پروژه افتتاح شد، افزود: پروژه‌های امروز با اعتباری بالغ بر ۸۲ میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی و استانی افتتاح و کلنگ زنی شد.

به گفته  اشرفی هزار خانوار به طور مستقیم از عواید این پروژه‌ها بهره‌مند خواهند شد.

معاون استاندار تصریح کرد:جنس برخی پروژه‌ها در حوزه مبلمان شهری شامل بهسازی و زیباسازی معابر شهری است.

اشرفی ادامه داد: بازگشایی و اتصال دو خیابان اصلی شهر طبس که از آرزو‌های دیرینه مردم به حساب می‌آید نیز از پروژه‌هایی بود که عملیات اجرایی آن‌ها آغاز شد.

اواظهار کرد: امروز عملیات اجرایی یکی از مراکز آموزش صنایع دستی ویژه خواهران که از پروژه‌های مهم حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان می‌باشد نیز آغاز شد لذا لازم است از تلاش‌های اداره کل راه و شهرسازی در خصوص تخصیص زمین و اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیز تقدیر شود.

معاون استاندار با اشاره به این که کارگاه چرم دوزی بانوی کارآفرین طبسی نیز در قالب این برنامه‌ها به بهره برداری رسیده، تصریح کرد: توجه به این صنایع که مورد غفلت واقع شده از بستر‌ها و ظرفیت‌های خوب سرمایه گذاری و اشتغال در طبس محسوب می‌شود.

اشرفی تأکید کرد: با توجه به زیست بوم و شرایط اقلیمی کم بارش، احیای قنوات یکی از پروژه‌های مهم و ضروری استان در بخش کشاورزی می‌باشد و در همین راستا اقدامات خوبی در استان و شهرستان طبس صورت گرفته است.

او در پایان گفت: توسعه پوشش اینترنت به مناطق روستایی هدیه‌ای از طرف دولت مردمی به مردم شهرستان طبس می‌باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.