مهم‌ترین حوادث ۸ شهریورماه ۱۴۰۱ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

مهم‌ترین حوادث روز سه شنبه ۸ شهریورماه ۱۴۰۱ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

کشف کالای میلیاردی قاچاق در کوار

فرمانده انتظامی کوار از توقیف سواری پژو و کشف انواع کالای قاچاق به ارزش ۳ میلیارد ریال در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ سیدرحمان هاشمی بیان کرد: ماموران پلیس آگاهی کوار در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی، به یک سواری پژو ۴۰۵ مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او ادامه داد: ماموران موفق شدند در بازرسی از این خودرو ۳۰۰ دستگاه ماشین موزر، ۱۲ هزار و ۹۰۰ عدد لوازم پزشکی، ۲۳۰ عدد پمپ آب، ۱۲۰ عدد خرد کن، ۹۲۰ عدد لرزه گیر لباسشویی، ۵۰ عدد ماگ هیتردار، ۱۱۰ عدد روغن پاش و ۱۹۰ عدد بخور دهنده خارجی قاچاق و فاقد مدارک قانونی کشف کنند.

فرمانده انتظامی کوار با بیان اینکه در این راستا یک نفر دستگیر و به مرجع قضائی معرفی شد، افزود: ارزش این محموله قاچاق برابر نظر کارشناسان ۳ میلیارد ریال برآورد شده است.

دستگیری سارقان با ۸ فقره سرقت در پاسارگاد

فرمانده انتظامی پاسارگاد از دستگیری دو سارق و کشف ۸ فقره سرقت از اماکن خصوصی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ مصطفی توکلی بیان کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت از اماکن خصوصی، ساختمان‌های نیمه کاره و مزارع در شهرستان پاسارگاد، بررسی موضوع جهت شناسایی سارقان در دستور کار قرار گرفت.

او افزود: ماموران تحقیقات خود را آغاز و با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند در این خصوص دو سارق حرفه‌ای را شناسایی و آنان در مخفیگاهشان دستگیر کنند.

دستبند بر دست متهم

فرمانده انتظامی پاسارگاد با بیان اینکه در بازرسی از مخفیگاه متهمین تعدادی لوله فلزی، داربست، کابل برق، شیر فلکه، رادیات موتور آب کشی، دینام پمب آب، لوله آب و اتصالات کشاورزی کشف کردند، گفت: کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را ۳۵۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند.

سرهنگ توکلی با اشاره به اینکه متهمان در بازجویی اولیه به ۸ فقره سرقت از اماکن خصوصی، ساختمان‌های نیمه کاره و مزارع اعتراف کردند، گفت: سارقان برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند.

سارق درون خودرو روانه دادسرا شد

فرمانده انتظامی مرودشت از دستگیری سارق درون خودرو و کشف ۸ فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ فرشید زینلی بیان کرد: در پی وقوع چندین فقره سرقت درون خودرو در مرودشت، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

او با بیان اینکه ماموران با انجام یکسری اقدامات فنی یک سارق حرفه‌ای را شناسایی و دستگیر کردند، گفت: متهم در بازجویی اولیه به ۸ فقره سرقت درون خودرو اقرار و پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شد.

سوء استفاده از کپی شناسنامه یک شخص در فسا

فرمانده انتظامی فسا از دستگیری ۲ نفر خبر داد که با سوء استفاده از کپی شناسنامه یک شخص، سیمکارت تلفن همراه خریداری کرده بودند.

سرهنگ محمدهاشم قسام اظهار کرد: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر دریافت پیامک با مضمون صدور سیم کارت بدون اطلاع و به نام او در یکی از دفاتر نمایندگی تلفن همراه، رسیدگی به موضوع در دستور کار افسران پلیس فتا قرار گرفت.

او افزود: افسران پلیس موفق شدند با بررسی‌های تخصصی ابتدا دفتر نمایندگی صادر کننده سیمکارت و سپس افرادی که با سوء استفاده از کپی شناسنامه شاکی سیمکارت دریافت کرده بودند را شناسایی کنند.

سرهنگ قسام از دستگیری متهمان گفت و ادامه داد: در تحقیقات انجام شده مشخص شد در تصادف خودرو شاکی با یکی از اعضای خانواده متهمان، کپی شناسنامه او نزد آنان باقی مانده بود که متهمان پس از مدتی با سوء استفاده از آن، اقدام به دریافت سیمکارت تلفن همراه کرده بودند.

فرمانده انتظامی فسا به لزوم هوشیاری شهروندان در واگذاری اصل و کپی مدارک هویتی خود به سایرین به منظور پیشگیری از بروز موارد مشابه اشاره کرد و گفت: متهمان دستگیر شده به همراه مسئول دفتر نمایندگی تلفن همراه به علت سهل انگاری در احراز هویت، با پرونده متشکله روانه داسرا شدند.

توقیف ۴ دستگاه خودرو وانت حامل کالای قاچاق در لارستان

فرمانده انتظامی لارستان از توقیف ۴ دستگاه وانت بار و کشف انواع کالای قاچاق در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ سیدمحمد یوسفی بیان کرد: مأموران انتظامی لارستان به منظور اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا، تعداد ۴ دستگاه خودرو وانت بار حامل بار را در محور‌های مواصلاتی شناسایی و متوقف کردند.

او افزود: در بازرسی از این خودرو‌ها ۳۷۶ عدد لوازم بهداشتی، ۷۳۰ بسته منجق لباس مجلسی، ۴ حلقه لاستیک، ۴ دستگاه موتور اسپیلت و پنل، ۲۱ عدد چمدان، ۵۵۲ عدد انواع ظروف آشپزخانه، آسیاب چند کاره، پرینتر، خوشبو کننده هوا، آبمیوه گیری، سرخ کن، چرخ گوشت، تلویزیون، خشک کننده حوله، لباس شویی، اتو، آب‌سردکن، چرخ خیاطی، پرینتر، فلاکس، همزن برقی، ۶۰ تخته انواع پتو، ۴ عدد شیر آلات ساختمانی، ۳ دستگاه اسکوتر، ۲۸ عدد وسایل باشگاه ورزشی، ۱۱۱ عدد انواع چراغ ال‌ای دی و. خارجی قاچاق و بدون مدارک قانونی کشف شد.

فرمانده انتظامی لارستان با بیان اینکه در این خصوص ۴ راننده برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند، تصریح کرد: ارزش این محموله قاچاق برابر نظر کارشناسان، ۱۰ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

کشف موتورسیکلت قاچاق در آباده

فرمانده انتظامی آباده از کشف یک دستگاه موتورسیکلت قاچاق به ارزش ۲ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ سیدابوالفضل مسعودی گفت: در اجرای طرح برخورد با موتورسیکلت‌های سنگین و قاچاق در سطح شهرستان، مأموران انتظامی آباده با اقدامات پلیسی، از نگهداری یک دستگاه موتورسیکلت قاچاق در منزلی در حوزه شهرستان آباده مطلع و بررسی آن را در دستور کار خود قرار دادند.

او افزود: ماموران پس از هماهنگی قضائی، در بازرسی از آن منزل موفق شدند یک دستگاه موتورسیکلت خارجی قاچاق و بدون هرگونه مجوز را کشف کنند.

فرمانده انتظامی آباده با بیان اینکه برابر نظر کارشناسان ارزش موتورسیکلت مکشوفه، ۲ میلیارد ریال برآورد شده است، گفت: در این رابطه یک نفر به مرجع قضائی معرفی شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار