مهم‌ترین حوادث ۲ شهریورماه ۱۴۰۱ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

مهم‌ترین حوادث روز چهارشنبه ۲ شهریورماه ۱۴۰۱ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

کشف ۳۰ تن سموم کشاورزی قاچاق در سروستان

فرمانده انتظامی سروستان از کشف ۳۰ تن کود و سموم کشاورزی قاچاق، غیراستاندارد و تقلبی به ارزش ۶۰ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ آرش بخشایی مطلق اظهار کرد: ماموران پلیس امنیت عمومی سروستان با اقدامات فنی و تخصصی از تولید سموم کشاورزی تقلبی در یک کارگاه غیرمجاز مطلع و رسیدگی به موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

او افزود: ماموران در تحقیقات و بررسی‌های اولیه مطلع شدند افرادی در سطح حوزه استحفاظی سروستان با راه‌اندازی کارگاهی اقدام به توزیع سموم تقلبی با برند‌های جعلی مختلف کرده و آن‌ها را با روش‌های مختلف به فروش می‌رسانند.

فرمانده انتظامی سروستان با اشاره به اینکه ماموران پس از هماهنگی با مقام قضائی به همراه کارشناسان جهاد کشاورزی به محل مورد نظر اعزام شدند، گفت: در بازرسی از آن کارگاه تقریبا ۳۰ تن کود و سموم کشاورزی قاچاق، غیراستاندارد و تقلبی از نوع کارکون، آمونیوم، اوره، گرین سویل کلات آهن، آمپیر، فسفات، هومیک، اسید سولفوریک، دستگاه‌های ساخت تولید سموم و مخلوط کن، لیبل و پاکت‌هایی با مارک‌های تقلبی کشف شد.

سرهنگ بخشایی مطلق با بیان اینکه کارشناسان اداره جهاد کشاورزی ارزش اقلام مکشوفه را ۶۰ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند، گفت: در این خصوص ۲ نفر نیز دستگیر شدند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه متهمان برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند، گفت: برخورد با مفسدان اقتصادی، قاچاقچبان و برهم زنندگان نظم و امنیت به صورت ویژه در دستور کار این فرماندهی است.

برخورد موتورسیکلت با کامیون و فوت راکب و ترک‌نشین

رئیس پلیس راهور استان فارس از برخورد شدید یک دستگاه موتورسیکلت با کامیون و فوت راکب و ترک‌نشین آن خبر داد.

سرهنگ صادق سلیمی بیان کرد: امروز دوم شهریورماه از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ یک فقره تصادف منجر به فوت در بلوار یاوران شیراز به پلیس اعلام و سریعا به همراه عوامل امدادی به محل حادثه اعزام شدند.

او افزود: با حضور ماموران در صحنه مشخص شد که یک دستگاه موتورسیکلت با دو راکب و ترک‌نشین با یک کامیون که در کنار خیابان پارک بوده به شدت برخورد کرده است.

رئیس پلیس راهور استان فارس با اشاره به اینکه متاسفانه در این حادثه به دلیل عدم توجه به جلو، راکب و ترکنشین به دلیل شدت جراحات وارده فوت کرده‌اند، از رانندگان خواست رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی را سرلوحه کار خود قرار داده و ضمن برطرف کردن نقص ایمنی وسایل نقلیه خود از هرگونه شتابزدگی در رانندگی پرهیز کنند.

کشف گنج یاب قاچاق در بوانات

فرمانده انتظامی بوانات از کشف یک دستگاه گنج‌یاب قاچاق در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ ابوالحسن مزارعی بیان کرد: ماموران یگان امداد بوانات هنگام کنترل و ایست و بازرسی خودرو‌های عبوری به یک خودرو جیپ صحرا مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر توقیف کردند.

او افزود: در بازرسی از این خودرو یک دستگاه گنج یاب خارجی قاچاق کشف و راننده برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شد.

فرمانده انتظامی بوانات با بیان اینکه کارشناسان ارزش گنج‌یاب کشف شده را ۳ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند، گفت: مقابله با قاچاقچیان و غارت‌گران میراث فرهنگی به صورت ویژه در دستور کار این فرماندهی است.

کشف ۳۳ کیلو تریاک در نی ریز

فرمانده انتظامی نی‌ریز از کشف ۳۳ کیلو مواد مخدر از نوع تریاک در بازرسی از دستگاه وانت مزدا در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ عظیم‌اله کرمی بیان کرد: به منظور اجرای طرح برخورد با قاچاقچیان، ماموران انتظامی نی‌ریز هنگام کنتزل خودرو‌های عبوری به یک دستگاه وانت مزدا مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر توقیف کردند.

او افزود: ماموران انتظامی موفق شدند در بازرسی از این خودرو ۳۳ کیلو مواد مخدر از نوع تریاک کشف و راننده را نیز دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی نی‌ریز با اشاره به اینکه متهم پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی شد، گفت: مبارزه با سوداگران مرگ و باند‌های وارد کننده مواد افیونی به طور مستمر در دستور کار این فرماندهی است.

پلمب ۱۳ واحد صنفی متخلف در پاسارگاد

فرمانده انتظامی پاسارگاد از پلمب ۱۳ واحد صنفی متخلف در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ مصطفی توکلی بیان کرد: در اجرای کنترل بر صنوف، ماموران اداره نظارت بر اماکن عمومی این فرماندهی با همکاری نمایندگان اداره صمت از واحد‌های صنفی این شهرستان بازدید کردند.

او با اشاره به بازدید از ۴۵ واحد صنفی طی چند روز گذشته، تصریح کرد: در این طرح ۱۳ واحد به دلیل عدم توجه به اخطار‌های داده شده پلمب و به ۲۴ واحد صنفی متخلف نیز اخطار داده شد.

پلمب

فرمانده انتظامی پاسارگاد ضمن تقدیر از همکاری خوب شهروندان به خصوص اصناف و بازاریان با پلیس، از همه صنوف خواست با رعایت قانون و احترام به حقوق شهروندان و مصرف کنندگان، پلیس را در برقراری امنیت اقتصادی جامعه یاری کنند.

برخورد با تخلفات حادثه ساز در دستور کار پلیس راهور کازرون

فرمانده انتظامی کازرون از توقیف ۴ دستگاه خودرو به علت انجام تخلفات حادثه‌ساز رانندگان طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.

سرهنگ اسماعیل زراعتیان اظهار کرد: پس از تشکیل کارگروه‌هایی به منظور پیشگیری از وقوع تصادف، اجرای طرح برخورد با تخلفات حادثه‌ساز رانندگان که ریشه اصلی حوادث رانندگی است در دستور کار ویژه ماموران پلیس راهور قرار گرفت.

او افزود: در اجرای این طرح ۴ دستگاه خودرو متخلف به دلیل انجام حرکات نمایشی و مخاطره آمیز، سرعت و سبقت غیرمجاز، انحراف به چپ، آلودگی صوتی و داشتن پلاک ناخوانا توقیف و به پارکینگ منتقل شد.

فرمانده انتظامی کازرون طرح برخورد با رانندگان حادثه ساز را اقدامی موثر برای پیشگیری از تصادف دانست و گفت: کارکنان پلیس راهور تمام سعی خود را برای کاهش تصادفات انجام خواهند داد.

دستگیری ۲۷ خرده فروش موادمخدر در مرودشت

فرمانده انتظامی مرودشت از دستگیری ۲۷ خرده فروش موادمخدر در اجرای طرح پاکسازی نقاط آلوده و جرم خیز طی یک ماه گذشته خبر داد.

سرهنگ فرشید زینلی بیان کرد: مأموران پلیس مبارزه با موادمخدر با همکاری سایر رده‌های انتظامی شهرستان تعدادی از منازل و پاتوق‌های خرده فروشان موادمخدر را شناسایی و ضمن هماهنگی با مرجع قضائی نسبت به بازرسی از این مناطق اقدام کردند.

سرهنگ زینلی ادامه داد: ماموران موفق شدند در این بازرسی‌ها ۱۵ کیلو انواع مواد مخدر، ۱۰ حقه وافور، یک هزار و ۱۷۱ عدد قرص کشف، ۳ مغازه پلمب و ۲۷ خرده فروش را نیز دستگیر و تحویل مراجع قضایی دهند.

فرمانده انتظامی مرودشت تصریح کرد: در این طرح ۷ دستگاه موتورسیکلت و خودرو متعلق به خرده فروشان که به وسیله آن اقدام به تهیه و توزیع مواد مخدر می‌کردند نیز توقیف و به پارکینگ انتقال شد.

این مقام انتظامی اضافه کرد: پلیس در برخورد با هنجارشکنان از جمله خرده فروشان مواد مخدر جدی است و یکی از اولویت‌های اصلی انتظامی مرودشت برخورد قاطع با خرده فروشان به ویژه پاکسازی محلات جرم خیز و نقاط آلوده می‌باشد.

توقیف ۴۳ دستگاه موتورسیکلت در ارسنجان

فرمانده انتظامی ارسنجان از توقیف ۴۳ دستگاه موتورسیکلت در اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ محمدعلی فرهادی بیان کرد: ماموران انتظامی ارسنجان طرح ارتقای امنیت اجتماعی را با هدف تامین نظم و امنیت و آرامش و آسایش عمومی و برخورد با متخلفان و هنجارشکنان اجرا کردند.

او افزود: در اجرای این طرح ۴۳ دستگاه دستگاه موتورسیکلت به علت ایجاد مزاحمت برای شهروندان، ایجاد آلودگی صوتی، حرکات نمایشی و حادثه ساز توقیف و به پارکینگ منتقل شدند.

فرمانده انتظامی ارسنجان گفت: جمع آوری و دستگیری ۸ معتاد متجاهر و خرده فروش و کشف حدود ۲ کیلو انواع مواد مخدر، دستگیری ۱۰ سارق و کشف ۱۲ فقره انواع سرقت و دستگیری ۲۶ متهم سایر جرائم از دیگر نتایج اجرای این طرح‌ها بود.

سرهنگ فرهادی تصریح کرد: اجرای طرح‌های انتظامی مورد استقبال مردم و بسترساز افزایش احساس امنیت شهروندان بوده و مردم خواستار استمرار اجرای آن هستند.

او گفت: شهروندان می‌توانند با تماس تلفنی به ۱۱۰، گزارش‌های خود را در رابطه با فعالیت‌های مجرمانه ارائه دهند.

دستگیری ۱۶ معتاد و خرده فروش مواد مخدر در آباده

فرمانده انتظامی آباده از اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی و جمع‌آوری و دستگیری ۱۶ معتاد و خرده فروش طی ۲ هفته گذشته خبر داد.

سرهنگ سیدابوالفضل مسعودی اظهار کرد: در جهت مطالبات عمومی و ارتقای احساس امنیت در بین شهروندان با هدف مبارزه با خرده فروشان مواد مخدر و معتادان پر خطر، طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در سطح شهرستان به مرحله اجرا در آمد.

او افزود: در اجرای این طرح ماموران انتظامی پس از هماهنگی با مرجع قضائی و با اقدامات فنی در بازرسی از تعدادی منازل از قبل شناسایی شده، ضمن جمع‌آوری و دستگیری ۱۶ معتاد وخرده فروش، ۶۱ کیلو و ۷۰۲ گرم انواع مواد مخدر نیز کشف کردند.

عاقبت متهم

فرمانده انتظامی آباده با اشاره به کشف ۷ دستگاه خودرو و موتورسیکلت مسروقه و دستگیری یک سارق در این خصوص، تصریح کرد: دستگیری ۱۱ سارق و کشف ۱۹ فقره انواع سرقت‌ها، توقیف ۳۵ دستگاه وسایل نقلیه مزاحم و متخلف، دستگیری ۳ متهم و کشف ۹ فقره پرونده اعم از کلاهبرداری و جرایم رایانه‌ای از دیگر نتایج اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی است.

سرهنگ مسعودی اضافه کرد: طرح‌های پاکسازی در رابطه با خرده فروشان و دستگیری مجرمین و سارقان به صورت مستمر در دستور کار این فرماندهی قرار دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.