۴ طرح آموزشی و ورزشی در قم به بهره برداری رسید

همزمان با هفته دولت ۴ طرح آموزشی، پرورشی و ورزشی با اعتباری بالغ بر ۴۲ میلیارد در قم افتتاح شد.

  احمدرضا اجتهادی،مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قم امروز در حاشیه بهره برداری از ۴ طرح آموزشی، پرورشی و ورزشی اظهار کرد: این طرح‌ها با هزینه‌ای بالغ بر ۴۲ میلیارد و ۵۰۰ تومان شامل استخر شهید حاج عسگری در منطقه شیخ آباد بازیربنای هزار و ۶۵۰ متر مربع با هزینه ۲۵ میلیارد تومان، مدرسه شهید فخری زاده در شهرک زین الدین با زیربنای ۲ هزار و ۳۰۰ متر مربع در قالب ۱۲ کلاس درس ۵ سالن و کارگاه و ۱۳ اتاق اداری و جانبی با هزینه ۱۵ میلیارد تومان، و دو کارگاه در هنرستان فخری در خیابان توحید و هنرستان حضرت فاطمه زهرا در خیابان کیوانفر با هزینه‌ای بیش از ۲ و نیم میلیارد تومان است.

او با اشاره به اینکه در سال تحصیلی جدید بیش از ۲۰ طرح آموزشی در قالب ۲۳۰ کلاس درس تحویل آموزش و پرورش می‌شود ، افزود: استاندارد سازی سیستم گرمایشی و سرمایشی ۳۰ مدرسه با ۳۰۰ کلاس درس با هزینه‌ای بیش از ۴۰ میلیارد تومان در حال انجام است.

او همچنین از اختصاص ۳۶ میلیارد تومان اعتبار به خرید تجهیزات هنرستانی، اداری و کلاسی مدارس برای سال تحصیلی جدید خبر داد.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش هم از تجهیز همه مدارس دخترانه و پسرانه استان در مقاطع مختلف به امکانات ورزشی در سال تحصیلی جدید خبر داد و گفت: تا مهرماه از محل اجرای طرح شهید سلیمانی باید دو هزار و یکصد فضای ورزشی در مدارس کشور ایجاد شود که سهم استان قم ۴۳ فضای ورزشی است که از این تعداد ۱۵ فضای ورزشی در اختیار دانش آموزان قمی قرار خواهد گرفت.

 ستاری فرد همچنین از بهره برداری ۳ تا ۴ زمین چمن در منطقه پردیسان تا پایان هفته خبر داد و گفت: تا اول مهرماه ۱۵ زمین چمن مصنوعی هم در استان در اختیار دانش آموزان قرار می‌گیرد.

استاندار هم در این مراسم بر لزوم تلاش و همکاری مضاعف اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس با اداره کل آموزش و پروش استان برای رفع سریع نیاز‌های آموزشی استان تاکید کرد و گفت: تاکنون ۷۰۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات سفر رئیس جمهور جذب استان شده و تلاش داریم تا پایان شهریورماه ۵۰۰ میلیارد تومان دیگر دریافت کنیم.

سیذ محمد تقی شاهچراغی همچنین به انجام بخشی از مشکلات مترو، مونوریل و فرودگاه از طریق تهاتر نفت اشاره و ابراز امیدواری کرد تا قبل از سفر دوم رئیس جمهور به استان مصوبات سفر اول به سرانجام برسد.

در پایان این مراسم با اهدای لوح سپاس  از برادر شهید محسن فخری زاده دانشمند هسته‌ای کشور تجلیل شد.

دوم تا هشتم شهریورماه هفته دولت نامگذاری شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار