سفر اعضای هیئت عالی نظارت سازمان اموال تملیکی کشور به منظور ساماندهی و تسریع در تخلیه انبار‌های موجود استان مرکزی است.

   استان مرکزی طی چند روزی است میزبان اعضای هیئت عالی نظارت سازمان اموال تملیکی کشور است

حجت الاسلام موسوی رئیس کل دادگستری استان مرکزی در این زمینه گفت: این سفر به منظور ساماندهی تسریع در تخلیه انبار‌های موجود استان انجام شده است.

حجت الاسلام موسوی با تاکید عزم جدی ریاست جمهور و ریاست قوه قضاییه بر مبارزه قاطع با قاچاق کالا افزود: اموال متعددی در انبار‌ها دپو شده که برخی تخریب یا فاسد شده و نیاز به همراهی بیشتر در استان در این خصوص احساس می‌شد که دولت نیز در این خصوص مصمم‌تر شده است.

او اضافه کرد: در این نشست مقرر شد گارگروهی به سرپرستی معاونت قضایی دادگستری استان مرکزی تشکیل شده و مسئولان مرتبط هم در این کارگروه حضور داشته باشند و ظرف ۲۰ روز آینده علت متوقف ماندن کالا‌ها در انبار‌های اموال تملیکی مشخص شود.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت: این اقدام به منظور جلوگیری از ضرر احتمالی به حاکمیت انجام می‌شود تا حقی در این بین تضییع نشود که این مهم باید در استان تسریع شود.

او ادامه داد: باید یک انسجام و هماهنگی بیشتری نسبت به قبل بین مدیران مربوطه در بحث وجود کالا‌های بلا تکلیف در انبار‌ها باید بیشتر باشد.

حجت الاسلام موسوی ادامه داد: استفاده از فناوری در این زمینه یک حلقه مفقوده است و نیاز است در بحث اجرایی در حوزه فناوری و هوشمند ساری بیشتر کار شود.

او با اشاره به تصریح در تعیین تکلیف پرونده‌های موجود گفت: نیاز است با تشکیل یک کار گروه آمار‌ها اصلاح و بازسازی شود و البته اختلاف آرا در این زمینه برطرف شود و یک کارگاه آموزشی در زمینه کالای قاچاق بین دستگا‌های مرتبط در این حوزه تشکیل و مشکلات در این زمینه آسیب شناسی شود.


نطری معاون سیاسی امنیتی استانداری مرکزی هم در این جلسه با تاکید بر ضرورت مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: بخش عمده از مشکلات مربوط به اموال تملیکی است و البته مشکلات مربوط به انبار‌ها که حجم زیادی از کالا‌ها در این انبار‌ها مشکل ساز شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.