مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت:سمن ها‌ی فعال همواره توانسته اند با حضور موثر و ایفای نقش اجتماعی به عنوان یکی از برجسته‌ترین شرکای اجتماعی بهزیستی مطرح شوند.

حسینی ضمن گرامیداشت ۲۲ مرداد روز تشکل‌ها و مشارکت‌های اجتماعی، گفت: سمن‌ها و تشکل‌های مردم نهاد در بالا بردن سطح رفاه قشر‌های محروم و آسیب‌پذیر اجتماع با مطرح ساختن یک برنامه مشترک و دسته جمعی و آگاهسازی به طبقات مختلف جامعه می‌توانند در مسیر بهتر زیستن و مبارزه با آسیب‌های اجتماعی به یکی از نهاد‌های ارائه دهنده خدمات تبدیل شوند.

او با اشاره به اهمیت و نقش موثر سمن‌ها در کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی عنوان کرد: ساماندهی اقشار آسیب دیده جامعه، کودکان بازمانده از تحصیل، زنان در معرض آسیب و کودکان خیابانی، آموزش و آگاه‌سازی نوجوانان، جوانان و همه اقشار جامعه در زمینه شناخت اثرات زیان‌بار مواد مخدر و روان‌گردان‌ها و... از جمله فعالیت‌های اثر بخش تشکل‌های مردم نهاد است.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان بابیان اینکه موسسات خیریه و سمن‌ها در حوزه سلامت و پیشگیری از بیماری‌ها نیز می‌توانند نقش آفرینی کنند، افزود: این نهاد‌ها می‌توانند در افزایش سطح سلامت و ارتقای فرهنگ عمومی سلامت روان جامعه و همچنین در پیشگیری، غرباگری و درمان بیماری‌ها نقش ویژه و مهمی داشته باشند، که در این راستا برنامه‌های غرباگری‌های تنبلی چشم کودکان و شنوایی سنجی نوزادان بهزیستی که به منظور پیشگیری از معلولیت اجرا می‌شود با همکاری سمن‌ها و سازمان‌های مردم نهاد صورت می‌گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.