سردار حاجیان با تاکید بر اینکه باید مجازات سگ گردانی افزایش یابد تا بازدارنده باشد، گفت: مردم می‌توانند مزاحمت سگ همسایه را به پلیس اطلاع دهند.

سخنگوی فرماندهی کل انتظامی کشور گفت: در موضوع سگ گردانی آنجایی که موجب رعب و وحشت مردم شود و مردم از این موضوع آسیب ببینند، پلیس به واسطه درخواست‌های مردمی به صحنه ورود کرده و برخورد می‌کند.

وی افزود: مبنای بسیاری از برخورد‌های پلیس با مقوله سگ گردانی درخواست‌های مردمی است؛ مردمی که در آپارتمان‌ها زندگی می‌کنند از پلیس تقاضا دارند تا با این موضوع برخورد کند.

سخنگوی فرماندهی کل انتظامی کشور تصریح کرد: پلیس در معابر عمومی هم با سگ گردانی برخورد می‌کند چرا که عموم مردم حق دارند در معابر با آسایش تردد کنند و وجود سگ‌ها این آسایش را بر هم می‌زند؛ در اینجا پلیس طبق قانون و شرع تذکر می‌دهد.

ورود سگ‌ها به پارک‌ها باعث سلب آسایش مردم می‌شود

حاجیان با اشاره به اینکه در روز‌های اخیر هم از طرف برخی مسئولان پلیس اعلام شد که ورود سگ‌ها به پارک‌ها ممنوع است، تأکید کرد: عدم ورود سگ‌ها به پارک‌ها را مردم بار‌ها از طریق ۱۱۰ به پلیس اعلام کردند و خواستار برخورد با افرادی که سگ را به داخل پارک می‌آورند، شدند؛ چرا که پارک‌ها محل آسایش افراد هستند و سگ‌ها این آسایش را بر هم می‌زنند.

وی متذکر شد: لایحه‌هایی در مورد سگ گردانی به مجلس رفته است که باید زودتر در رابطه با آن تصمیم گیری شود و مجازات‌های ترمیمی و بازدارنده جایگزین مجازات‌های فعلی شود.

حاجیان با اشاره به اینکه مجازات‌های فعلی در زمینه سگ گردانی بازدارندگی ندارد، خاطرنشان کرد: مجازات‌های فعلی باعث نمی‌شود افراد تنبیه شوند. قانونگذار باید به معنای واقعی برای این لایحه و مجازات‌های مربوط به سگ گردانی تعیین تکلیف کند؛ چرا که سگ گردانی باعث رعب و وحشت است.

حضور سگ در خودرو از دلایل پر تکرار تصادفات رانندگی

وی با اشاره به اینکه یکی از دلایل پرتکرار تصادفات رانندگی این بوده که سگ از داخل ماشین بیرون آمده و باعث حواس پرتی راننده شده است، گفت: حضور سگ در خودرو جریمه دارد، اما رقم این جریمه بسیار پایین است و اصلاً بازدارنده نیست.

حاجیان در پاسخ به این سوال که اگر افراد از حضور سگ در محلی شکایت داشته باشد، پلیس چگونه مداخله می‌کند، اظهار داشت: پلیس در صحنه حضور پیدا می‌کند و سگ و صاحب سگ را بعد از تشکیل پرونده به کلانتری منتقل می‌کند.

سخنگوی فرماندهی کل انتظامی کشور خاطرنشان کرد: مردمی که در آپارتمانشان سگ حضور دارد می‌توانند تحت عنوان سلب آسایش اقدام کنند و شکایت خود را نزد پلیس مطرح کنند.

منبع: مهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۵۲ ۱۹ مرداد ۱۴۰۱
به امید نابودی تمام سگ های مزاحم. همین چند روز قبل داشتم از جای خلوتی رد میشدم 3 سگ وحشی افتاده بودن دنبالم اگر فرار نمیکردم خدا میدونه چه بلایی سرم می اومد
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۱۱:۱۶ ۱۹ مرداد ۱۴۰۱
به امید نابودی آدمای بد دلی مثل تو
Iran (Islamic Republic of)
مسعود
۲۰:۱۲ ۱۹ مرداد ۱۴۰۱
گل گفتی، انشاءالله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۴۹ ۱۹ مرداد ۱۴۰۱
همسایه ما سگش خیلی بهتر از خودشه! من باید زنگ بزنم خودشو بیان ببرن!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۳ ۱۹ مرداد ۱۴۰۱
احسنت. این شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۸ ۱۸ مرداد ۱۴۰۱
تا قانون محکم و بازدارنده وجود نداشته باشه ، فکر نمیکنم شرایط درست بشه . مثلا وقتی سگی به کسی حمله میکنه باید و باید دارنده سگ مجازات بشه، چرا که اون سگ رو به محلی آورده که نه روستاست که حکم نگهبان و یا سگ چوپان داشته باشه و هم اینکه داره شرایط وحشت و یا آزار مردم و همینطور خطر حمله ی سگ رو ایجاد میکنه و مگه غیر اینه که مسئولیت کارهای اون سگ متوجه صاحب سگه؟؟!!
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۲۳:۰۹ ۱۸ مرداد ۱۴۰۱
اینقدر یه قشر از این جامعه که به هر دلیل مطابق فکر شما فکر و زندگی نمیکنن رو آزار ندین،اینقدر همه رو از کشورشون،مملکتشون فراری ندین،بفهمین اونی که این موجودو تو خونش داره به این موجود وابستست و هر چقدر هم از نظر شما موضوع خنده داری بیاد ولی این موجود براش عزیزه.
داخل یه آپارتمان همسایه های زیادی هم هستن که از صدای بازی و جیغ و داد بچه همسایه شاکین،میتونن به جایی شکایت کنن؟اصلا اگه بتونن هم درسته اینکارو کنن؟
آدمارو به جون هم نندازین.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۲ ۱۸ مرداد ۱۴۰۱
سگ و حضور...!!!؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۹ ۱۸ مرداد ۱۴۰۱
یک وقت سگ مال همسایه نیست و در مسیر ما قرار داره و موجب ترس می شه. من در مسیری که برای خرید می رم خانه ای هست که سگ داره و بعضی وقت ها بیرون خونه است.
یا اینکه در مسیری که می رویم طرف سگش توی بغلش هست و موجب ترس می شه
نیروی انتظامی باید در خیابان ها گشت بگذاره در این مورد و تذکرات شدید بده به این صاحبان سگ چون ممکنه کسی از ترس یک دفعه ای به جای پیاده رو وارد خیابون بشه و خدایی نکرده تصادفی رخ بده
من خیلی از سگ می ترسم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۵ ۱۸ مرداد ۱۴۰۱
خود همسایه اذیت کرد به پلیس اطلاع دادیم هیچ کاری نکرد چه برسه به سگ همسایه . مگه خبر نداری تو ایران زندگی می کنی .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۷ ۱۸ مرداد ۱۴۰۱
مزاحمت سگای ولگرد رو به کی بگیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۰ ۱۸ مرداد ۱۴۰۱
محله ما یک نفر سگ نگهبان اورده تو حیاط خونش شب تا صبح هم سگش با صدای بلند در حال واق واق کردنه، تمام همسایه ها و آپارتمان های اطراف هم شاکین حتی به پلیس هم گفتیم ولی کاری نکردن، واقعا در رنج و عذابیم.
آخرین اخبار