با توجه به اعلام هشدار نارنجی سازمان هواشناسی و احتمال وقوع رواناب و سیلابی شدن مسیل‌ها در روز یکشنبه تا سه شنبه از اتراق در بستر رودخانه ها خوداری کنید.

ضمن عرض تسلیت ایام تاسوعا و عاشورای حسینی، با توجه به اعلام هشدار نارنجی سازمان هواشناسی و و احتمال وقوع رواناب و سیلابی شدن مسیل‌ها در روز یک شنبه تا سه شنبه در استان، و همچنین نظر به تردد بسیاری از هم استانی‌ها به شهرستان‌ها و روستا‌های خود به منظور شرکت در مراسمات روز تاسوعا و عاشورای حسینی، نکات ذیل برای پیشگیری از حوادث و سوانح احتمالی تقدیم می‌گردد.

 ارتفاع ۱۵ سانتیمتری آب در حال حرکت، می‌تواند باعث بر هم خوردن تعادل شما شود و ارتفاع آب در حد ۳۰ سانتیمتر، خودروی شما را شناور می‌کند لذا از عبور از بستر سیلاب به شدت اجتناب نمایید و در صورت گرفتار شدن خودرو در سیلاب، سریعا آن را ترک کنید.

بسیاری از قربانیان سیلاب تماشاگران بوده اند لذا در زمان وقوع سیلاب از توقف و تماشای سیلاب اجتناب نمایید.

 هرگز از درختان در معرض سیل، به عنوان محل امن استفاده نکنید و در مسیر سیلاب شنا نکنید.

 در هنگام سیل از پل‌های چوبی سست روی رودخانه‌ها، عبور نکنید.

 وسایل نقلیه، حیوانات اهلی و اشیای قابل حمل را باید به نزدیکترین محل مرتفع انتقال دهید.

 در صورت وقوع سیلاب در منازل یا کوچه، جریان آب، برق و گاز را برای جلوگیری از آب‌گرفتگی و برق‌گرفتگی قطع کنید.

در صورتی که منازل شما در نزدیکی رودخانه یا مسیل قرار دارد می‌توانید با تهیه کیسه‌های شن از ورود سیلاب به منازل خود جلوگیری نمایید.

قبل از انجام سفر وضعیت آب و هوا و همچنین وضعیت راه را چک نمایید.

شماره اضطراری ۱۱۲ جمعیت هلال احمر بصورت شبانه روزی آماده دریافت گزارش حوادث برای اعزام به موقع تیم‌های امداد و نجات می‌باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.