امام جمعه موقت دامغان گفت: ساختار مدیریت بحران کشور باید متحول شود و مسوولان مربوطه دوراندیشی لازم نسبت به جلوگیری از خسارت‌ها را در دستور کار قرار دهند.

 حجت الاسلام عباسعلی جیرانی گفت: هفته گذشته شاهد بروز سیلاب و خسارت های فراوان در بیش از ۲۰ استان کشور بودیم که منجر به فوت حدود ۸۰ نفر، مجروحیت ده‌ها نفر و میلیاردها تومان خسارت مالی شد.

وی ادامه داد: این امر نشان می‌دهد که ساختار مدیریت بحران در کشور نیازمند تحول و استفاده از دانش روز است و در این راستا دولت و مجلس شورای اسلامی باید ریل گذاری درست را انجام دهند و با برنامه ریزی و آینده نگری، مشکلات را رفع کنند.

جیرانی با بیان اینکه، ایران ششمین کشور حادثه خیز جهان از نظر بروز بلایای طبیعی است، افزود: ۴۱ نوع حادثه طبیعی شناخته شده در جهان وجود دارد که امکان بروز ۳۱ بلای طبیعی در ایران ممکن است.

وی به ۱۷ مردادماه روز خبرنگار اشاره کرد و گفت: خبرنگاری شغلی حساس و پر دردسر است که گرفتاری‌های بسیاری دارد و خبرنگاران باید با حفظ امانت داری، واقعیت ها را به مردم منتقل کنند.

جیرانی اضافه کرد: خبرنگاران رخدادهایی که قابلیت انتقال به مردم را دارد، انتشار می‌دهند، خبر آن‌ها می‌تواند جامعه را ملتهب کند و یا آرامش به جامعه منتقل کند که از این جهت، شغل آن‌ها بسیار حساس است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار