رییس شورای اسلامی شهر زاهدان گفت: بودجه مصوب امسال شهرداری زاهدان ۱۵۵۰ میلیارد تومان که ۵۷ درصد آن عمرانی و ۴۳ درصد جاری است.

حسین سپاهی در نشست با اصحاب رسانه در زاهدان اظهار داشت: بودجه سال گذشته شهرداری زاهدان ۱۴۰۰ میلیارد تومان بود.

وی افزود: براساس برنامه ریزی انجام شده یک میلیون مترمربع آسفالت معابر شهر زاهدان امسال انجام می شود که قرار داد ۶۰۰ هزار مترمربع آن امضا شده و ۴۰۰ هزار مترمربع دیگر تا پایان سال انجام خواهد شد.

رییس شورای اسلامی زاهدان ادامه داد: رویکرد شورای اسلامی ششم شهر زاهدان عدالت محوری، امانتداری، اصلاح رفتارهای نادرست و توسعه متوازن است.

وی گفت: در یک سال گذشته طرح های مختلفی در شهر به اجرا در آمده که از آن جمله چهار تقاطع غیر همسطح، امضای تفاهم نامه با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، احیا و رشد فضای سبز، ایجاد پارکهای بانوان در مناطق پنج گانه شهری، احیا کمربند سبز شهر، بهسازی و آماده سازی دو پارک محله ای، ۱۵ زمین چمن در سطح شهر، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، دیدار با خانواده محترم شهدا، نامگذاری معابر به نام مبارک شهدا و افزایش ناوگان حمل و نقل عمومی در دست اجرا و پیگیری است.

رییس شورای اسلامی شهر زاهدان بیان کرد: بودجه عمرانی شهرداری امسال ۱۰ درصد افزایش و بودجه جاری ۱۰درصد کاهش یافته است و ساماندهی ماشین آلات کاهش هزینه ها را بدنبال داشته است.

وی افزود: کمیسیون های ۹ گانه شورا تمام تلاش خود را به حل مشکلات و رفاه شهروندان معطوف کرده اند، این در حالیست که در شورای ششم ۲ کمیسیون بانوان و ورزش و جوانان به کمیسیونهای شورا افزوده شده است.

فاطمه راشکی رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شهری نیز گفت: طرح گازرسانی در سطح شهر زاهدان موجب بروز برخی مشکلات برای شهرداری شد بطوریکه به یکباره چهار استان کشور برای کمک به این طرح وارد زاهدان شده و حفاری و کنده کاری برای لوله گذاری و واگذاری انشعاب را شروع کرده و پس از اتمام کار ترمیم و آسفالت حفاریها به عهده شهرداری گذاشته شد.

وی افزود: نبود قیر، مشکل کارخانه آسفالت و امثال آن فشار مضاعفی را بر مدیریت شهری زاهدان ایجاد کرد و موجب برخی نارضایتی های شهروندان شد و بارندگی نیز بر مشکلات افزود و وضعیت بابسامانی به معابر عمومی داد.

رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شهری اظهار داشت: آسفالت معابر، ساماندهی حاشیه نشینی از دیگر برنامه های مدیریت شهری و شورای شهر بود این در حالیست که بیشتر ساکنان محلات حاشیه ای از پرداخت عوارض خودداری می کنند.

وی اضافه کرد: تکمیل طرح های نیمه تمام و ساماندهی ناوگان حمل و نقل عمومی از دیگر برنامه های مدیریت شهری بود که در زمینه حمل و نقل علاوه بر شهرداری، معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری و کمیته امداد وارد عرصه شده و به کمک شهرداری آمدند بطوریکه برای جایگزینی تاکسی های فرسوده تسهیلات لازم در نظر گرفته شد و هشت دستگاه اتوبوس وارد این ناوگان شد و ۱۴ دستگاه دیگر آماده است که پس از صدور مجوز برای رانندگان تا یک ماه یا ۴۵ روز آینده وارد ناوگان می شوند.

رییس شورای اسلامی زاهدان با بیان اینکه در این شورا بدنبال مدیریت یکپارچه شهری هستیم، گفت: وجود بافت های فرسوده که روز بروز فرسوده تر می شوند از جمله مشکلات شهری است که شورا در صدد بهسازی این بافت است.

سپاهی افزود: پنج مجتمع فرهنگی در پنج منطقه زاهدان ایجاد شده است.

رییس کمیسیون خدمات شهری، محیط زیست و حاشیه نشینی نیز گفت: با شروع کار شورای ششم پس از بررسی های لازم مشخص شد که شهرداری از ۴ تا ۶ ماه به شرکت های نظافتی بدهکار است که تلاش برای پرداخت آنها آغاز شد و شورا توانست حداقل حقوقها را پرداخت کند.

محمد رضا کوچکزایی با اشاره به وضعیت زباله های شهری افزود: وجود زباله و بروز مشکل برای شهروندان صحیح است اما باید گذشته را نیز مورد بررسی قرار داد بطوریکه اکنون قابل مقایسه با گذشته نیست، بیش از هزار کامیون نخاله از بلوار رسالت جمع آوری و منتقل شد و هنوز مقدار کمی وجود دارد که حمل آنها نیز در برنامه است.

وی ادامه داد: متاسفانه برخی شهروندان فرهنگ شهرنشینی را رعایت نمی کنند در حالیکه هر شهروند دارای حقوق و وظایفی است که باید به آن عمل کند.

وی افزود: برای آموزش و خدمات رسانی به شهروندان دستگاههای مختلفی وظیفه دارند که امیدواریم همگام و همراه با شهرداری و شورای شهر به این وظایف عمل کنند.

رییس کمیسیون ورزش و جوانان شورا نیز گفت: در یک سال گذشته ۸۳ جلسه ، چهار مصوبه و ۹۳ برنامه فرهنگی ورزشی اجرا شده است.

عباس شیبک افزود: باشگاه اسب سواری برای نخستین بار در زاهدان راه اندازی شد، برگزاری همایش مادران قهرمان پرور، برنامه ریزی برای راه اندازی ۱۵ زمین ورزشی تا پایان سال که تاکنون تعدادی راه اندازی شده، همایش جوان زاهدانی، پیشکسوتان ورزش و کنگره شهدای ورزش در ۲۶ مرداد از برنامه های کمیسیون ورزش و جوانان است.

در این نشست حسن سپاهی رییس شورا ، خسرو افسری نایب رییس شورا، فاطمه راشکی رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شهری، یونس شهنوازی رییس کمیسیون معماری و شهرسازی، عبدالناصر گرگیچ رییس کمیسیون طرح و برنامه، مریم عسکری دهنو رییس کمیسیون امور بانوان، فریبا ناروئی رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی، عباس شیبک رییس کمیسیون ورزش و جوانان، محمدرضا کوچکزائی رییس کمیسیون خدمات شهری محیط زیست و حاشیه‌نشینی، محمود صفرزائی رییس کمیسیون حقوقی، املاک و نظارت و محمداعظم یعقوبی رییس کمیسیون درآمد و سرمایه‌گذاری شورای اسلامی زاهدان حضور داشتند که هر یک به تشریح عملکرد کمیسیون های مربوطه پرداختند.



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار