بخشدار بنت نیکشهر گفت: بخش بنت یک‌هزار ۱۹۱ کیلومتر راه روستایی دارد که تنها ۸۸ کیلومتر راه آسفالته و یک‌هزار و ۱۰۳ کیلومتر راه خاکی، شوسه و مالرو است.

مختار محسن مبارکی  اظهارداشت: برای محرومیت‌زدایی و آبادانی و توسعه بخش بنت نیازمند مشارکت و همراهی مردم و مسوولان و تخصیص اعتبارات ویژه از سوی سازمان مدیریت و برنامه سیستان و بلوچستان و کشور است.

وی افزود: بخش بنت با حدود ۳۱ هزار نفر جمعیت، چهار هزار و ۱۲۱ کیلومترمربع وسعت، ۱۴۶ روستا و آبادی، ۶۲ روستای بالای ۲۰ خانوار، ۵۳ روستای دارای دهیاری است و علاوه بر مشکلات راه از مجموع ۱۰۰ روستای دارای سکنه تنها ۱۸ روستا دارای شبکه آب آشامیدنی و طرح هادی تنها در هفت روستا اجرا شده و همچنان ۹ روستای فاقد راه ارتباطی هستند.

بخشدار بنت نیکشهر با اشاره به اینکه برای پیگیری مطالبات و مشکلات مردم از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد افزود: شاخص‌های توزیع اعتبارات و منابع براساس ضرایب برخورداری تا سطح شهرستان‌ها و بخش‌ها انجام تا شاهد توسعه مناطق محروم باشیم.

وی بر تهیه و تدوین برنامه‌های توسعه‌ای استان و شهرستان‌ها و توزیع بودجه بر اساس طرح آمایش سرزمین و تخصیص بودجه به زیر ساخت‌های زیربنایی و توجه ویژه در تخصیص اعتبارات ملی و استانی به پروژه‌های محرومیت‌زدایی تاکید و گفت: بخش بنت با داشتن مردمانی نیک اندیش، نجیب، مومن، متدین، وفادار به نظام و رهبرمعظم انقلاب بسیار کم توقع هستند که در طول بیش از چهار دهه از عمر پربرکت نظام مقدس جمهوری اسلامی هیچ‌گاه در جبهه معاند و مستکبران قرا نگرفته‌اند.

مبارکی ادامه داد: این مردم مستحق توجه ویژه و حل مشکلات حوزه راه روستایی، آب، برق، راه، طرح هادی و بهداشت هستند.

وی از مهمترین دغدغه‌های مردم بنت استقرار ادارات مختلف طبق چارت سازمانی تعریف شده برای یک بخش نظیر راهدارخانه، بانک‌ها و سازمان‌ها و نهادهای دولتی را عنوان کرد.

بخشدار بنت اظهارداشت: استقرار راهدارخانه به منظور تسریع در حمل و نقل و دسترسی به امکانات اولیه برق، آب، بهداشت، آموزش و ارتباطات از ضرورتهاست که هم‌اینک به دلیل نبود ماشین آلات راه‌سازی پس از کمترین بارندگی از همه این حداقل‌ها محروم می‌شوند.

وی بیان کرد: مردم بخش بنت درخواست تخصیص اعتبار برای استقرار راهدارخانه و تجهیز آن با ماشین آلات راه‌سازی مورد نیاز را دارند.

مبارکی گفت: همیشه در بارندگی‌های سیل آسا و جاری شدن سیلاب در بخش بنت شاهد تخریب و بسته شدن راه ارتباطی بیش از ۵۰ روستای این بخش بویژه دهستان توتان و مهمدان، منطقه سفیدکوه، سرگوست و دستگرد هستیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار