مدیرکل مدیریت بحران قم گفت:هیئت‌های مذهبی نذر ماسک در بین عزاداران را در اولویت فعالیت‌های فرهنگی خود قرار دهند.

محسن اوروجی،مدیرکل مدیریت بحران قم روز چهارشنبه درگفت‌وگو با خبرنگاران  با تاکید بر اهمیت رعایت جدی شیوه نامه های بهداشتی برای مقابله با ویروس کرونا به ویژه در هیئات مذهبی و سیستم حمل‌ونقل عمومی گفت: هیئت‌های مذهبی دراین استان نذر ماسک در بین عزاداران را در اولویت فعالیت‌های فرهنگی خود قرار دهند.

او افزود: نذر ماسک و بهداشت در اولویت هیئات مذهبی باشد و نذوراتی مانند غذا دربسته بندی‌های بهداشتی توزیع شود و این موضوعات در روز‌های نزدیک عاشورا و تاسوعای حسینی ضرورت بیشتری دارد.

اوروجی بیان کرد: عمده مباحثی که در ستاد ملی مقابله با کرونا انجام شد، درباره رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در اماکن عمومی، اتوبوس‌ها، تاکسیرانی‌ها، قطار و همچنین مراسم‌های آیینی و مذهبی در استان قم بود.

او افزود: برخی از هیئت‌ها موارد بهداشتی را به‌خوبی رعایت می‌کنند، اما درصد آن نسبت به انتظارات کم است و با توجه به پیک بیماری که در آن قرار داریم، انتظار ما رعایت بالاتر از ۸۰ درصد است که در حال حاضر کمتر از این میزان است.

اوروجی گفت: توصیه ما به هیئات مذهبی این است که تا جایی که امکان دارد در فضای باز مراسم برگزار کنند، اگر شرایط آن فراهم نیست در فضای بسته تهویه مناسب و استفاده از ماسک ضروری است.

قم از ۳۱ تیرماه امسال در فهرست مناطق نارنجی و پرخطر کرونایی کشور قرار گرفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۷ ۱۲ مرداد ۱۴۰۱
در کنار قیمه ماسک
آخرین اخبار