مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی از کسب رتبه نخست استان در شاخص‌های مربوط به آبادانی روستا‌ها در بین سایر استان‌های کشور خبر داد.

تنها گفت: طبق آخرین ارزیابی صورت گرفته در بخش اجرای طرح‌های عمران روستایی سال ۱۴۰۰ و بر اساس معیار‌هایی از جمله مقایسه عملکرد اجرایی، اجرای طرح هادی، بازسازی روستا‌های آسیب دیده از بلایای طبیعی، توزیع و مصرف قیر رایگان، شناسایی و اجرای طرح در روستا‌های شاخص،  بنیاد مسکن خراسان جنوبی بالاترین امتیاز را در کشور کسب کرد.

او افزود: بر اساس این ارزیابی استان‌های بوشهر، اردبیل، البرز و زنجان، پس از خراسان جنوبی عناوین دوم تا پنجم را کسب کردند.

تنها بیان کرد: اجرای طرح هادی در ۶۱۰ روستا از ۹۱۸ روستای بالای ۲۰ خانوار و تهیه نقشه هادی ۳۰۸ روستای باقی مانده، تعیین محدوده طرح هادی ۲۷۰ روستای زیر ۲۰ خانوار، اجرای بیش از ۳ میلیون مترمربع آسفالت در ۳۴۴ روستا، بازسازی ۴ هزار و ۴۷۲ مسکن روستایی آسیب دیده از حوادث طبیعی و پرداخت ۱۲ میلیارد تومان کمک بلاعوض به آنها، و معرفی ۳ هزار و ۴۷۹ واحد مسکن روستایی برای دریافت تسهیلات مقاوم سازی از شاخص‌هایی است که خراسان جنوبی را در صدر آبادانی روستایی قرار داده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه خراسان جنوبی در اجرای طرح هادی از شاخص کشوری نیز جلوتر است گفت: شاخص اجرای طرح هادی در استان ۶۶.۴ درصد و در کشور ۵۷ درصد است.

خراسان جنوبی هزار و ۸۸۱ روستا دارد.

برچسب ها: بنیاد مسکن ، طرح هادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.