دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: کمیته جذب دانشجو باید بیش از گذشته به موضوع نخبگان توجه کند تا شاهد خروج تعداد زیادی از آن‌ها از کشور نباشیم.

سعیدرضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: دنیا در حال تحول است و تاکنون تغییر و تحولات زیادی در سطح جهان اتفاق افتاده اند. سرعت جهانی شدن به شکلی است که بین ۲ دهه به اندازه ۲ قرن در حوزه جهانی شدن تالیف و تحقیق شده است. مسیر تولید سرمایه تغییر کرده است و امروز از ده شرکت برتر جهان، ۹ شرکت در حوزه فناوری اطلاعات فعالیت می کنند.

او گفت: طرح تحول، جمع بندی و نهایی شده و به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسیده است. این طرح ناظر بر تحول در شورای عالی و شرح وظایف و ماموریت‌های شورای عالی و همچنین روابط و مناسبات آن با سایر قوا است.

دکتر عاملی تصریح کرد: به عنوان مثال ما در حوزه آموزش و پژوهش و پرورش استعداد‌های علمی و نخبگانی موفق بوده‌ایم. امروز بیش از ۷۰۰ مدال المپیادی به دانش آموزان ما تعلق گرفته اند. حتما یک دانش آموز مثلا رشته ریاضی با معدل ۱۸ می‌تواند در بهترین دانشگاه‌های جهان قبول شود.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، در پایان ضمن اشاره به طرح تحول شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: طرح تحول جمع بندی و نهایی شده و به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسیده است. این طرح ناظر بر تحول در شورای عالی و شرح وظایف و ماموریت‌های شورای عالی و همچنین روابط و مناسبات آن با سایر قوا است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.