معاون آموزشی وزارت علوم گفت: از وجود دانشجویان مستعد و نخبه در بستر تحقیق، پژوهش و فعالیت هایی که دارند حمایت‌های لازم صورت می‌گیرد.

قاسم عموعابدینی معاون آموزشی وزارت علوم گفت: برنامه های مربوط به حوزه نخبگی و استعداد درخشان برنامه ای طولانی مدت است که مطابق قوانین و مقرراتی که مجلس شورای اسلامی و شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوب کرده ،در شورایی به عنوان شورای هدایت استعدادهای درخشان که وزیر علوم ریاست آن را عهده دار هستند که البته اعضای مختلفی دارند.

او گفت: مجموعه بنیاد هم یعنی معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری و رییس بنیاد ملی نخبگان در آن شورا عضو هستند که برنامه‌ریزی‌های لازم صورت می‌گیرد لذا ما چالشها و مشکلات را می‌بینیم.

عمو عابدینی گفت: به طور دائم شورا فعال است و بر مبنای مشکلاتی که به وجود می‌آید تصمیم سازی می شود به گونه ای که اختیارات تام داده می شود تا بتوانند تسهیلات لازم را فراهم کنند. از وجود دانشجویان مستعد و نخبه در بستر تحقیق، پژوهش و فعالیت هایی که دارند حمایت‌های لازم صورت می‌گیرد تا اثربخشی بالایی را در بخش‌های مختلف جامعه و در آینده داشته باشند.

او گفت: جدیدترین تصمیمی که گرفته شد یک ماه و نیم الی دو ماه قبل بود که جلسه‌ای تشکیل و تصمیم سازی شد تا برنامه مدون و تسهیلات ویژه‌ای را برای کسانی که استعداد درخشان هستند قائل شویم .

عموعابدینی گفت: عزیزان ما از بنیاد قوانین و مقررات را به خوبی می‌داند و مطابق با آن شناسایی می کنند. با توجه به آیین‌نامه‌ای که در رشته‌های مختلف وجود دارد، نخبگان به مرحله می رساند که می توانند بدون کنکور و با مصاحبه وارد دانشگاه شوند.

معاون آموزشی وزارت علوم گفت: در جدیدترین تصمیم مقرر شد تا دانش آموزانی که در المپیاد جهانی طلا ،نقره و برنز می‌گیرند بدون کنکور وارد دانشگاه شوند. وزیر علوم اعلام کردند که مقرر شده است تا دانشجویان بتوانند مستقیماً برای دوره دکترا پذیرش شوند و بورسیه کامل شوند و بنیاد نخبگان حمایت لازم را خواهند داشت.

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۵ ۰۱ مرداد ۱۴۰۱
مگه چی کشف کردن که بدون کنکور میخوان برن دانشگاه
آخرین اخبار